Avatar billede mesta Nybegynder
20. juni 2012 - 09:22 Der er 1 kommentar

Eksame

Jeg sidder og skal til eksamen i informations teknologi. Jeg har lavet en database. Vi har lige fået afvide at lærer og censor kan spørge ind til hele pensum. Så de vil nok spørge mig omkring database og hjemmeside. Så jeg har lige et par spørgsmål:
Hvordan fungerer en database på en hjemmeside?
Hvordan / hvilken kodning bruger man hvis man vil skrive medlems oplysningerne ind på nettet, også bliver gemt i database?
Jeg håber der er nogen som kan svare på mine spørgsmål, for er lost:/
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juni 2012 - 11:22 #1
1) databaser rummer alt fra brugernavne/adgangskoder til indhold på sider (fx fora som her)
2) sql-kald via php eller .net/asp (sql er sproget til databasen, php/.net/asp til visningen af data på siden)