Avatar billede iMiSSing Nybegynder
19. juni 2012 - 21:38 Der er 26 kommentarer

Begrænset eller ingen netværk...

hej jeg har her et lille problem med at vi har en router waoo nede i stuen og til den har vi tilkoblet en WNR1000 trådløst router på, så vi taget et straight-through kabel op. Vi har to PC'er oppe den ene kører med XP og den anden med Win 7, problemet er at når jeg putter stikket i den PC med Win7 så har den internet og det hele men når jeg putter stikket i den med XP siger den at der er begrænset eller intet netværk.

jeg har søgt lidt rundt og prøvet med commandoen: netsh winsock reset og netsh int ip reset resetlog.txt og slettet kortet fra enhedshåndtering og installerede det igen, og installered nye driver over et USB stik, men intet hjælp. til at starte med virkede det fint men nu gider den slet ikke.

hvad tror i kan være problemet?
Avatar billede strikemusic Nybegynder
19. juni 2012 - 21:50 #1
Er der mun en adresse konflikt
Avatar billede kdn1234 Praktikant
19. juni 2012 - 22:03 #2
Hej

Er du sikker på at de begge er sat til DHCP .?
19. juni 2012 - 22:41 #3
Hvad står der i
Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Netværks- og delingscenter
mht. "Vis dine aktive netværk" ?
Avatar billede strikemusic Nybegynder
20. juni 2012 - 07:49 #4
Nu ved jeg ikke med waoo om der er tv med på den men hvis der er
skal den uddele adresser til tv ellers går det galt du skal så ind i den og tildele en portforwarding til din WNR1000 og det er så din trådløse der skal have en fast adresse som waoo referer til det kunne se sådan ud Waoo har adressen 192.168.1.1 din trådløse har 192.168.2.1 og det er denne adresse du skal forwarde husk relevante porte skal være åbne på begge dine computere skal så sættes op til at modtage ipadresser fra den trådløse router (DHCP)Husk at afbryde trådløs adgang på din waoo router ellers vil der opstå konflikt på et eller andet tidspunkt Det er en fordel at kalde dine netværk forskellige navne så kan du bedre se hvilket et du er på
Avatar billede iMiSSing Nybegynder
20. juni 2012 - 14:00 #5
Altså min trådløse routers ip adresse starter fra 192.168.1.1 og some jeg har set så for min playstation ip adress 192.168.1.2 og min computer den som den virker 1.3 men på Xp'en gider den slet ikke give noget.

Tv'et er ikke koblet til waoo routers, Tv'et går direkte til boksen som jeg husker det.
Avatar billede iMiSSing Nybegynder
20. juni 2012 - 14:01 #6
karise_larry på XP'en eller den med Win7?
Avatar billede strikemusic Nybegynder
20. juni 2012 - 16:04 #7
Er dine drivere iorden på din xp kan du se netkortet hvis ja så prøv at give xp maskinen en fast ip adresse
Avatar billede iMiSSing Nybegynder
20. juni 2012 - 16:42 #8
Har prøvet at give den en static ip address på selve computeren. oh ja alle driver er i orden.
Avatar billede iMiSSing Nybegynder
21. juni 2012 - 13:10 #9
Slet ikke nogen der kan hjælpe? =/
21. juni 2012 - 13:35 #10
Se #3 ^^^^... (WIN7)
Avatar billede iMiSSing Nybegynder
22. juni 2012 - 01:52 #11
netværk 13 offentlig netværk?
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 02:10 #12
Prøv egenskaber for netkort>konfigurer>avanceret

Ved speed/duplex kan du i stedet for full autonegotiation prøve force 100 full duplex og force 10 full duplex.

Hvis det ingenting hjælper, så prøv sæt den tilbage til auto
22. juni 2012 - 07:03 #13
Ref #11 - DERFOR !!!

Skal være [Hjemmeneværk]
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 09:24 #14
#13

Siger du, Win 7's firwall påvirker xp'en? :-)
22. juni 2012 - 16:37 #15
Fordi den har valgt [netværk 13 offentlig netværk] - ikke noget som helst med Firewall at gøre ...
22. juni 2012 - 16:39 #16
Kan du klikke på netværk 13 offentlig netværk ?
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 16:45 #17
Offentlig/privat netværk i Windows 7 omhandler primært firewallens konfiguration mht fildeling.

Windows xp (problembarnet) har slet ikke dette delingscenter i kontrolpanelet.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
22. juni 2012 - 17:05 #18
Den SKAL stå til hjemmenetværk......
22. juni 2012 - 17:07 #19
ENIG med #18 !!!
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 17:08 #20
Det kommer da helt an på, om man ønsker fildeling på sit netværk. Uanset hvad, så påvirker det ikke dhcp-trafik - og da slet ikke på xp-computeren :-)
Avatar billede kdn1234 Praktikant
22. juni 2012 - 20:18 #21
Det er ikke kun et spørgsmål om fildeling.
7'eren er mere intelligent end det !!!  Den "nægter" at tale med XP når den ikke er i hjemmenetværk.
Og tror det er derfor at XP skriver som den gør (den har ingen at snakke med !!)

Men mon ikke han har løst problemet siden han er hoppet af ?
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 20:27 #22
Prøv lige at læse hans spørgsmål igen :-)
Avatar billede kdn1234 Praktikant
22. juni 2012 - 20:34 #23
Er gjort - du har ret i at det ikke har meget med mit svar at gøre (-;

Det er XP eren der har et problem.

Men det er til gengæld et faktum at indstillingerne på 7eren ikke kun har med findeling at gøre - der ligger meget mere i det
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 20:43 #24
Hvad mere ligger der i det? Når jeg siger fildeling, så hører ting som at kunne se hinanden i en gruppe naturligvis med.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
22. juni 2012 - 21:59 #25
At der er en masse andre ting UD OVER. Fildeling der bliver påvirket og ændret i den indstilling bl.a en masse omkring rettigheder på nettet der ikke har med Fildeling at gøre

Men som jeg skrev før er det ko lidt flueknpperi når operetterne af tråden har mistet interessen
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 22:57 #26
Derfor kan vi da godt fortsætte :)

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/Choosing-a-network-location

I bund grund er det konfigurering af firewall og network discovery