Avatar billede jahbz Nybegynder
18. juni 2012 - 11:22 Der er 4 kommentarer

VPN -> 4G - Telia - Huawei B593

Hej

Jeg har en 4G Telia forbindelse, som dog blot kører 3G i mit område.

Tidligere har jeg haft deres 4G USB stik som kørt VPN upåklageligt, men er nu opgraderet til 4G routeren, Huawei B593.
Jeg kan godt oprette VPN forbindelsen, men kort tid efter blir den langsom og ryger af igen. Somme tider kan den forbinde igen med det samme andre gange tager det et par forsøg. Men den ryger hurtigt af igen.
Til tider kan jeg være heldigt og arbejde fint i en times tid, og så går det galt igen.

Nogen der har haft problemer/held med VPN over denne router/forbindelse?

Kan det være MTU settings? Andre Ideér ?

På forhånd tak
Avatar billede jokkejensen Novice
18. juni 2012 - 13:56 #1
prøv at sætte et consol vindue igang med

"ping google.com -t"

Og se om den også giver udslag i reply når det driller - så skyldes det nok dit mobile net.

/J
Avatar billede jahbz Nybegynder
18. juni 2012 - 19:32 #2
Hmm, nu har den pinget hele dagen og jeg har haft kort timeouts som ikke var i forbindelse med vpn dropout.

Mindes at have haft samme problemer da jeg kørt Vpn på min Macbook... langsomt reagerende og hopper ofte af.

Synes at have hørt om man evt. skulle ændre MTu størrelsen, men til hvad?
Avatar billede skibsrotten Nybegynder
26. april 2013 - 16:29 #3
Jeg har nøjagtig samme problem. Jeg har min VPN server stående derhjemme og laver forbindelse tilden når jeg er på farten. Det har altid virket, så fik jeg denne 4g huawai router på mit skib og vil gerne køre VPN hjem som før - ikke fra telia men fra 3 så det må være 4g routeren der laver ballade. Jeg kan fint forbinde hjem, men det er lidt af et lotteri hvorlænge der virker. Når det holder op med at virke, kan jeg heller ikke pinge serverens localIP eller noget somhelst andet derhjemme, men alt ser ud til at være normalt for den taber ikke forbindelsen helt og popper op med at den har mistet forbindelsen. Det kan ikke være DNS for jeg kan heller ikke pinge IP adresser.
Det ville være rart hvis nogle kender løsningen for det er pisse ireterende :-)

Bruger jeg mit gamle usb modem eller kobler på min VPN fra havnens net eller andre steder, så virker alt normalt. Bare ikke fra huawai routeren jeg lige har fået.
Avatar billede flipper Nybegynder
08. april 2014 - 19:19 #4
Jeg har også fået en huawei router med tdc 4G, efter den har jeg en ASA boks, der lavet en VPN tunnel...

Eneste problem er, at såfremt der ingen trafik er, disconnecter den uplinket til mobilmasten, og dermed dør min VPN tunnel. Men så snart der er trafik igen, lukker den op for forbindelsen igen.. dette gør dog, at der kan gå nogle minutter før vpn tunnelen er genoprettet. jeg kunne godt tænke mig den ALDRIG disconnectede...