Avatar billede Danielbs100 Nybegynder
15. juni 2012 - 22:14 Der er 8 kommentarer

Computeren er gået ned. Mangler hjælp!!!!

Min Computer er gået ned for nogle dage siden, og nu har jeg sat mig for at rette problemet op.
Når jeg starter min computer tænder alle lys i den og alle blæserne begynder og køre som de skal, inklusiv det i grafikkoret. MEN der kommer ikke lys i min skærm, tastatur eller mus som der plejer. Jeg sidder som et kampe spørgsmåls tegn.
Har prøvet at sidde og trykke f8 lige ved opstart med original disk i fra w8 dette virkede heller ikke.

Håber i kan hjælpe mig!!
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2012 - 23:10 #1
Hvis skærm og kabler er i orden, kan det muligvis skyldes ram fejl.
Det kan selvfølgelig være så meget, men hvis du har mere end 1 ram blok så prøv at tage en blog ud på skift. Eller endnu bedre prøv med andre ram, hvis du har.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2012 - 23:36 #2
Hvordan gik den ned???
Fik du mærkelige billeder og farver på skaærmen er det sikkert gfx der er futtet af og kan ikke reddes.
Forklar lige nærmere om forløbet.
Havde det været ram fejl, burde der alligevel komme lys i skærmen synes jeg, og pc burde bippe om ram fejl.
Har du forsøgt at fjerne strømmen fra den og holde startknappen nede i ca 30 sek genmonter og prøv igen?
Og/eller fjerne det lille bios batteri i 15 minutter og genmontere?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2012 - 23:45 #3
Grunden til at jeg tænkte på ram er at jeg har oplevet et nyt bundkort ikke kunne starte skærmen med de gamle ram, skønt de ikke fejlede noget. Gik til forhandleren og klagede over bundkortet, han prøvede med andre ram og så kom der lys på skærmen. Jeg spurgte forhandleren, som også reparerede computere, hvad det skyldtes, men han forstod det heller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2012 - 08:18 #4
Kan måske have noget med en fejl regisrering af ram at gøre, og når ram bliver skiftet, så "opdages" de igen.
Men der burde en reset af bios også afhjælpe problemet hvis hardware ikke fejler noget.
Her vil alt hardware jo blive registreret på ny.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 12:06 #5
Tja måske? Jeg kørte bare videre med de ny ram (XP-DDR2)

Men her er problemet selvfølgelig om der er sket noget med de eksisterende ram, eller soklen, bundkortet? Eller?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 13:03 #6
Din BIOS burde have et rapporteringssystem.
De gamle BIOS'er havde det i form af højttaleren, som gav forskellige kombinationer af beep-lyde.
Nyere BIOS'er har nogen gange et display med tak på bundkortet eller med lysdioder foran eller bag på kabinettet.
Disse rapporteringssystemer bruges til at melde om køling-, cpu-, ram- og grafiikort-fejl, samt om BIOS'en startede op uden fejl.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 20:50 #7
Jeg hopper af tråden.
Avatar billede Talllens Nybegynder
19. juni 2012 - 20:35 #8
Jeg har præcist det samme problem som dig!

http://www.eksperten.dk/spm/964738 (se om det matcher dit)

Jeg har det bare at begge mine PC'er er gået ned med det samme... på skift.

Sig til hvis du finder en løsning.

//T