Avatar billede Unlimet Nybegynder
11. juni 2012 - 22:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af BIOS

Jeg kunne godt tænke mig at opdatere min BIOS, men ved ikke 100% hvordan man gør. Min computer er ACER predator g3600. Jeg har indtil nu været inde på Acers hjemmeside og downloadet bios opdateringen http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers
Men der er tre forskellige filer og jeg ved ikke hvilken jeg skal lægge på et usb-stik for at opdatere min BIOS.
filerne er følgene.
DOStool - Denne har en .bat og en .exe fil
ROM - denne har en ROM fil
Wintool - denne har også en .bat og .exe fil
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 22:59 #1
Hvis du ikke er 100% sikker, så lad være. Du kan ødelægge din cpu.
Forøvrigt, hvis din computer kører som den skal, så lad den endelig i fred. Det er en misforståelse at tro, at det altid er godt at opdatere bios. Det er mere hvis du har fået et program som kræver det.
Avatar billede Unlimet Nybegynder
11. juni 2012 - 23:05 #2
Jeg har købt et nyt grafikkort (gtx 560 ti). Når jeg sætter det i computeren vil den ikke boote. Derimod får jeg bare en sort skærm og blæserne står og kører. Det er ikke psu'en i det at den også er helt ny og på 620 watt.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 23:16 #3
Det lyder mere som en konflikt med den gamle driver? Eller et RAM problem? Har du andre ram at prøve med?
Avatar billede Unlimet Nybegynder
11. juni 2012 - 23:19 #4
Nej desværre har jeg ikke andre ram, jeg huskede at slette mit gamle grafikkort fra computeren (samt drivere)før jeg satte det nye i. Når jeg tager mit gamle grafikkort tilbage i computeren, virker alt igen.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 23:19 #5
Ellers prøv om du kan starte op på fejlsikker tilstand F8, og der
installere driveren til det nye grafikkort og eller slette det gamle grafikkort.
Avatar billede Unlimet Nybegynder
11. juni 2012 - 23:23 #6
Skal jeg gøre dette mens jeg har det nye kort i?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 23:26 #7
Ja for jeg tror ikke den nye driver kan installeres hvis kortet ikke sidder i.
Avatar billede Unlimet Nybegynder
11. juni 2012 - 23:32 #8
Jamen det prøver jeg så lige.
Avatar billede Unlimet Nybegynder
12. juni 2012 - 00:04 #9
Jeg prøvede at sætte mit nye kort i computeren og startede derefter op. Det viste sig at computeren nu bootede fint op, og jeg kunne komme ind i windows og installere drivere uden problemer. Ved ikke helt hvorfor jeg ikke kunne dette i første omgang. Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 00:09 #10
OK!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2012 - 08:54 #11
Problemet kan være at din bios ikke har blevet nulstillet ved indsættelse af ny hardware.
Et tip til dette er at udtage bios batteri når man går igang med at skille det ad.
Når den nye hardware er isat (tager vel ca 15 minutter) og det er skruet på plads, så sættes bios batteri på plads igen, og den vil nu være nulstillet.
Når man gør dette skal man lige ind i bios og opsætte boot rækkefølge samt indstille tiden igen.