Avatar billede T123456 Nybegynder
11. juni 2012 - 17:27 Der er 4 kommentarer

HURTIG hjælp til eksamen!!!

Står og mangler hurtigt svar, da database i Access volder mig store problemer!

Hvis man i en virksomhed skal trække data ud af sin database, fx salget i en af virksomhedens regioner. Hvordan gør man så det??

Skal blot bruge et simpelt svar - da jeg ikke er den store IT haj, og skal også kunne forstå hvad jeg snakker om ;-)
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2012 - 19:06 #1
Du laver en forespørgsel med alle relevante datafelter. på kriterielinien under feltet med regioner, skriver du navnet på den region du ønsker at se salget.
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2012 - 19:07 #2
Hvs det skal være dynamisk på den måde, at du ikke ønsker at ændre kriteriet hver gang du kører forespørgslen, kan du indtaste dette so kriterie:

[Indtast region]

så vil du hver gang blive promptet for en indtastning.
Avatar billede aeroone Nybegynder
11. juni 2012 - 19:29 #3
Lidt svært at svare på, da du ikke oplyser hvordan databasen ser ud, hvordan er dataene gemt. Giv en oversigt over tabellerne, så er det måske nemmere at svare på.
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2012 - 22:44 #4
ret beset er det vel kun en forespørgsel med et kriterie, og dertil behøver man ikke et diagram over db.

Men måske var det ikke så vigtigt alligevel, idet det er over 6 timer den hurtige hjælp ønskedes!!