Avatar billede alasport Novice
10. juni 2012 - 11:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette et nyt AI billede med en tydelig kant?

Jeg roder rundt i illustrator for at oprette et nyt billede hvor jeg definerer hvor kanten af billedet er. Altså den kant hvor billedet skal skæres efter at det er printet ud på folie. Jeg har nemlig lavet et vektorbillede til min gamle arcade spillemaskine og jeg vil gerne kunne se hvordan billedet passer til spillemaskinen uden at jeg behøver at få det printet ud.
Håber at I kan forstå mit spørgsmål.
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. juni 2012 - 14:41 #1
Altså dit Arboard sørger jo for at beskære din grafik. Du kan ændre størrelsen efter mål hvis du dobbetltklikker på dit Artboard i paletten.
Avatar billede alasport Novice
11. juni 2012 - 08:43 #2
Tak for dit svar. Men det ser ud til at jeg kun kan lave 'kasser'. Jeg har brug for en form for 'free transform', sådan at jeg kan tilpasse den til siden af min arcade spillemaskine.
Men jeg kan selvfølgelig også bare lave billedet lige så bred som den største brede på spillemaskinen? Så har jeg bare brug for at kunne 'måle' afstande i selve billedet. Er der en funktion til det?
Avatar billede Himbear Nybegynder
11. juni 2012 - 09:50 #3
Du kan hvert fald lave en maske som skjuler alt andet. Hvis du tegner den form som grafikken skal have og sørger for at den ligger øverst, så kan du markere al grafikken, højreklikke, og vælge Make Clipping Mask. Hjælper det?
Avatar billede alasport Novice
12. juni 2012 - 22:13 #4
Det er en løsning som jeg kun bruge umiddelbart,så det var ikke dumt. Tusind tak.
(hvordan får jeg givet dig points)
Avatar billede Himbear Nybegynder
12. juni 2012 - 23:16 #5
Alletiders! Her er et svar :-)
Avatar billede alasport Novice
25. juni 2012 - 09:00 #6
Jeg tror altså ikke at du gav et svar for jeg kan ikke give dig points for din sidste besked?
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. oktober 2012 - 19:01 #7
Næ, det har du vidst ret i - pyt med det :-)