Avatar billede zentows Nybegynder
08. juni 2012 - 20:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fejl ved indlæsning af operativsystem

hej allesammen .. jeg er ny i dette forum ..

jeg prøvede efter at ha sat min ny harddisk i computeren at indlæse window cd .. det gik osse fint nok indtil den sagde at der var fejl og ikke kunne formater min harddisk ?? derefter kommer den med det her

den skriver fejl ved indlæsning af opeativsystem

som overskriftet lyder har jeg det problem.. min harddisk er helt ny  så det er næsten utænkelig at det er den der ikke dur .. den vil ikke læse windows cd .. mit cdrom drev står som first boot ... HMMM???

nogen gode idder
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. juni 2012 - 01:10 #1
Hvis det er Windows XP, du forsøger at installere, så kan det meget vel tænkes at du skal have en diskette med SATA-drivere til din harddisk-controller.
Den diske fås på bundkort producentens hjemmeside og kan f.eks. hedde F6 driver-disk, da det er F6 man skal trykke på i starten af Windows installationen for at tilføje den driver.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2012 - 07:51 #2
Du har kommet til at oprette 2 spørgsmål med samme emne. Og da du har kommet med ydeligere oplysninger i den anden tråd vil jag mene vi skal fortsætte her:
http://www.eksperten.dk/spm/964276
Indsæt dit næste indlæg her som svar og accepter dette for lukning af tråd.
Avatar billede zentows Nybegynder
09. juni 2012 - 08:35 #3
ok
Avatar billede zentows Nybegynder
25. juni 2012 - 18:00 #4
ok
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2012 - 21:30 #5
accepter svaret i #4 og det lukkes