Avatar billede simtja Nybegynder
08. juni 2012 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dock hænger og kan ikke lave træk og slip

Hey eksperter

Et irriterende problem dukkede op forleden dag og kommer nu igen adskillige gange om dagen.

Pludselig hænger min dock, dvs. den animerer/fremhæver det ikon, jeg fører musen hen på, men hvis jeg lader musen løbe hen over ikonerne, så forbliver fremhævningen på det ikon, jeg først fremhævede.

Samtidig kan jeg ikke lave træk og slip med mine filer - jeg kan godt trække dem, men de bliver ikke frigivet, når jeg slipper knappen.

Højreklik-funktionen virker heller ikke altid og jeg bliver nødt til at genstarte maskinen, for at få det til at virke igen. Det hjælper ikke blot at logge af og logge på igen.

Det er som sagt noget, som kommer pludseligt, og først forsvinder efter genstart.
Avatar billede oli10b Nybegynder
08. juni 2012 - 11:33 #1
Du kan til en start prøve at gendanne din computer, til før problemet opstod.
Avatar billede simtja Nybegynder
08. juni 2012 - 11:41 #2
Nu skete problemet igen lige så snart jeg havde genstartet. Nu højreklikker den også af sig selv i ny og næ. Og det er ikke musen - jeg har også prøvet andre pegeredskaber.

OBS. Det er en imac 27" og OS 10.7.4
Avatar billede simtja Nybegynder
08. juni 2012 - 11:44 #3
Jeg har ikke haft timemachine slået til...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. juni 2012 - 16:33 #4
Start programmet "Diskværktøj"
Vælg fanebladet "Førstehjælp" (gør den 99% sikkert som standard)
Klik på "Din Harddisk" i dialogen til venstre
Klik på knappen "Reparer disktilladelser"

HVER gang din maskine "driller" dig lidt, kan denne fremgangsmåde hjælpe dig...den nulstiller en masse, men intet der får betydning for dine daglige handlinger - ud over, at din maskine nu er "optimeret" i alle programflader/brugermuligheder/tilladelser.

Gog fornøjelse!
Avatar billede simtja Nybegynder
08. juni 2012 - 19:02 #5
Nu har jeg både geninstalleret Lion og kørt "reparer disktilladelser"... men det sker stadig...
Avatar billede simtja Nybegynder
08. juni 2012 - 19:16 #6
Drag'n drop problemet er åbenbart velkendt på nettet, men jeg kan ikke finde en løsning på det. Man kan lave en sleep/wake og så virker det igen (både drag'n drop og det med docken), men det er lidt uholdbart synes jeg...
Avatar billede simtja Nybegynder
23. juni 2012 - 11:11 #7
Efter formattering og genindstallering af Lion var problemet der stadig og den måtte til reparation. De kunne ikke finde fejlen og den kom retur den rep. Sjovt nok har fejlen ikke været der siden - dont ask me way.