Avatar billede swk Nybegynder
04. juni 2012 - 17:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Gammel printer til bærbar?

Hej Eksperter

Jeg har en gammel Cannon Lbp-800 printer, som jeg gerne vil tilslutte til min gammel bærbar med Windows xp pro installeret.

Jeg har købt en "switcher", hvor den fra printer kabel bliver til en usb stik.

Når jeg sætter usb stikket i bærbaren, ser det ikke ud til at den kan få forbindelse til bærbaren eller der kommer ikke en popup som det plejer at gøre?

jeg har prøvet at google det, men finder ikke rigtigt nogen svar.

Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2012 - 18:05 #1
har du indlæst drivere til printeren?
er det et stik som dette http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-to-Parallel-Link ?
Avatar billede swk Nybegynder
04. juni 2012 - 18:13 #2
Hej, tak fordi du svarer :)

yeps, har lige købt sådan et stik (bare ikke samme mærke), lige nu ser det ikke ud til at den kan få forbindelse til computeren?

Har prøvet at installere driveren fra printeren, både den fra cden og en jeg har fundet på nettet, men begge siger at den ikke har fundet nogen forbindelse til nogen printer? :)

håber du/i kan hjælpe :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2012 - 20:20 #3
jeg har kun prøvet kablet én gang - og der fandt xp ud af det (printerdriver var indlæst før kablet blev sat til).
Avatar billede swk Nybegynder
04. juni 2012 - 20:36 #4
Problemet for mig er at jeg ikke kan installere driveren før, fordi den siger at den ikke kan finde nogen printer?

hmm.. jeg har hørt at det godt kan lade sig gøre at installere en gammel printer på en bærbar fra printer kabel til usb.

håber i kan hjælpe :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2012 - 20:43 #5
det hjælper så ikke på din driver - men den jeg skulle indlæse kunne installere i 'offline' og så senere få printer tilkoblet - og det var lige det, der skulle til der.
Avatar billede swk Nybegynder
04. juni 2012 - 20:49 #6
hmm.. engang kunne jeg installere den i "offline" tilstand, med den cd jeg fik med, men det kan jeg ikk finde ud af nu?

den driver jeg har fundet på nettet skal åbenbart have printeren sat til.

er der andre muligheder?

eller driver som man kan finde på nettet som er i offline?

jeg er nemlig ikk helt så skarp til det.. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2012 - 21:28 #7
prøv med din nuværende driver - og der, hvor den ikke kan finde printer, så læs hele skærmbilledet igennem efter noget 'jeg har ikke lige printer tilsluttet, men fortsæt alligevel'.
Avatar billede swk Nybegynder
04. juni 2012 - 21:52 #8
Jeg har slet ikke mulighed for at springe over ?

der kommer bare en side frem med alt muligt tal, som jeg ikk kan trykke på...

forstår ikke hvorfor den ikk kan få forbindelse til printeren via usb adgangen..
Avatar billede milter Ekspert
04. juni 2012 - 22:03 #9
På Canons hjemmeside findes der kun software til den op til og med Windows 98:

http://software.canon-europe.com/products/0000551.asp
Avatar billede milter Ekspert
04. juni 2012 - 22:05 #10
Ups, det skulle have været "til og med Windows 2000".
Avatar billede swk Nybegynder
04. juni 2012 - 22:15 #11
På min gammel stadionære pc, havde jeg win xp pro installeret, der kunne jeg godt installere cd'en derpå og det hele virkede (kan ikke huske hvordan jeg gjorde dengang), men den er brændt sammen nu, og printeren fejler ikke noget, så det vil være ærgeligt at smide den ud. dengang brugte jeg bare den gamle printer kabel, hvor den direkte kunne gå over til en computeren, men det kan jeg ikke nu?
Avatar billede juleulven Nybegynder
04. juni 2012 - 22:15 #12
den er ikke supporteret på WinXP...hvorfor pokker sidde og rode med en laserprinter der er 10 år gammel når du kan købe en ny for 600,- inkl fragt?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2012 - 08:19 #13
xp er bygget på nt så vidt jeg husker, så prøv evt med nt-driveren.
Avatar billede swk Nybegynder
05. juni 2012 - 12:58 #14
Det er den jeg har hentet fra nettet, men den bliver ved med at sige at den ikke kan finde forbindelsen til printeren, når jeg trykker ok, sker der ikke mere?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2012 - 14:31 #15
indstillinger i bios - der er typisk mulighed for at vælge/fravælge lpt - prøv evt at slå den til selvom maskinen ikke har en lpt-port.
Avatar billede swk Nybegynder
18. juni 2012 - 14:19 #16
Undskyld min sene svar, men har fundet ud af fejlen.

1. printerledning "converteren" virkede ikke. Testede det med en anden

2. Canon LBP 800, er ikke kompatibel med win7. Grundet til at jeg nu bruger den til Win7, er at min Win Xp bærbar lige er brændt sammen.

Nu kan jeg kun sidde og håbe på at der kommer en software der kan benyttes til win7,

jeg takker for hjælpen claes57, jeg vil meget gerne give dig pointene, hvis du smider et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2012 - 16:44 #17
bare luk selv
Avatar billede swk Nybegynder
18. juni 2012 - 17:53 #18
lukker