Avatar billede webot Nybegynder
08. august 2001 - 12:43 Der er 14 kommentarer

Concorde light

Hej

Hvordan flytter man et Regenskab fra en pc til et andet... Den anden pc\'er har en helt ny installeret Concorde light...? (begge C5 light)
Avatar billede dma Nybegynder
08. august 2001 - 16:10 #1
Hvis det kun er tal, dvs. ikke nogen tilpasninger i rapporter, database (nye felter m.m.) osv. er det meget nemt. Hvis du kun har 1 regnskab, hedder filen C5DATA.DAT. Den kopierer du bare over på den nye maskine. Dog kan der være problemer hvis de 2 C5 light ikke er af samme version (en ældre version kan ikke altid bruge dataene fra en nyere version, og flytter du en datafil fra en ældre version over på en nyere version, vil den foretage en dataopdatering). Derfor skal du passe på!!

Har du flere regnskaber hedder filen C5DATA.(XXX) hvor (XXX) erstattes med det som datafilen hedder til \"efternavn\"!!
08. august 2001 - 16:41 #2
Filen er typisk placeret i C:\\C5WIN\\
Avatar billede webot Nybegynder
08. august 2001 - 20:04 #3
ok... hvad hvis rapporter og andre opsætniger skal med...?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2001 - 08:17 #4
Tilretninger i rapporter, skærmbilleder m.v.
ligger i filen C5util.usr som du uden videre kan kopiere over på den nye pc. Hvis du også vil
have brugeropsætningerne med, skal du også kopiere
usr*.tbl (eks. usr0000.tbl, usr 0001.tbl m.v.)

For at dette går uden problemer skal det være samme version af C5. Ellers skal dine tilretninger
\"løftes\" over på den nye version (laves forfra).
26. august 2001 - 22:53 #5
webot>> fik du det løst ?
Avatar billede xander Nybegynder
28. august 2001 - 22:37 #6
Det letteste, hvis det er samme version af concorde, er bare at copiere hele dir (c5win) fra den ene til den anden computer og så har du alle opsætninger m.v. med.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2001 - 08:23 #7
Kommentar til Xander:

Det dur ikke, så får du ikke indlagt dll-filer m.v. i systembiblioteket.
Avatar billede nyavl Nybegynder
07. september 2001 - 22:46 #8
Jeg har også forsøgt overflytning hvilket ikke dur - Min flytning af C5 (v2.1 build#59) er fra en gl win98 maskine til en ny WinME hvilket giver problemer. Når man vil åbne databasefilen C5DATA.DAT fremkommer følgende fejl:\" DATABASEFILEN C5DATA.DAT KAN IKKE ÅBNES. Fejlkode fra operativsystem  errno=5. Fejlen opstod da filen skulle åbnes selvom filen eksisterer. \"  Er der nogen som kender løsningen på dette problem...?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 11:10 #9
Kommentar til nyavl

Det er da vist et helt andet problem. Jeg gætter på at du har glemt at fjerne skrivebeskyttelsen
på en eller flere af filerne efter at have overført via en cd. Det giver i hvert fald den beskrevne fejlkode.

Webot - Hvor bliver pointene af??
Avatar billede xander Nybegynder
09. september 2001 - 17:21 #10
Dll følger selvfølgelig med, hvis du allerede har installeret c5 på kopimaskinen!
17. december 2001 - 02:19 #11
blev dette løst ?
17. januar 2002 - 14:55 #12
hello ?
Avatar billede penoe Nybegynder
03. juni 2003 - 07:52 #13
Har haft samme problem: DATABASEFILEN C5DATA.DAT KAN IKKE ÅBNES. Fejlkode fra operativsystem  errno=5. Fejlen opstod da filen skulle åbnes selvom filen eksisterer.
Jeg havde en back-up på CD, og kopierede direkte fra cd til C5 bibliotek- og det gav problemet. Derfor lavede jeg en mappe på skrivebordet og kopierede dertil, fjernede skrivebeskyttelsen og derefter flyttede til C5-bibliotek
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2003 - 14:44 #14
Er det stadig et problem - ellers så luk lige spørgsmålet!!