Avatar billede th11 Nybegynder
30. maj 2012 - 13:43 Der er 1 kommentar

I hvor lang tid kan man få en check genudstedt

Jeg fik tilsendt en check men fik ikke indkasseret den (den blev sendt til en gammel adresse). Firmaet vil nu ikke genudstede checken da de siger, at sagen er forældet.

Hvad er  forældelsestiden? Er det 5 år som med gæld? Firmaet har jo udstedt checken een gang så der er ikke noget spørgsmål om hvorvidt de har skyldt mig disse penge.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2012 - 13:53 #1
en check bliver typisk forældet efter en måned - men det er fordi udsteder skal have mulighed for at afslutte regnskaber. Under alle omstændigheder har du et krav mod firmaet i 5 år. Du kan evt give firmaet reg og kontonummer til din bank, så de gratis kan overføre beløbet til dig - en check koster jo dem penge.