Avatar billede kdn1234 Praktikant
29. maj 2012 - 19:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC kontra MAC

Hej med jer.

Vil have udskiftet min ganmle stationære.

Men nu er jeg blevet i tvivl om hvovidt det skal være en MAC mini eller en
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/asrock-coreht-252b-id-5147922.aspx

Eller:
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/fujitsu-esprimo-q900-id-4955259.aspx

Hvad er fordele og ulemper ved MAC kontra PC. ?

Den bliver brugt til almindelige hverdagsting samt lidt arbejde

ER meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, så ønsker gerne lidt input om fordele og ulemper.

Har i forvejen :
Synology disk
3 x Iphone 4
2 x Apple tv 3 (som jeg venter med lægsel på at der kommer et jailbreak til)
3 bærbare PC
1 IPAD 3
Avatar billede claes57 Ekspert
29. maj 2012 - 20:05 #1
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/apple-mac-mini-id-5203998.aspx
og
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/asrock-coreht-252b-id-5147922.aspx
udover styresystem og 11% ekstra profit, så intet (nogle ting kører bedre i det ene system, og glem flash hvis du vil sammenligne)
Avatar billede buttwipe Juniormester
29. maj 2012 - 20:11 #2
#1

"...glem flash hvis du vil sammenligne...":
Øøøh, hvad mener du lige med det?
Avatar billede buttwipe Juniormester
29. maj 2012 - 20:18 #3
Prisen bliver vel den samme da der ikke er OS med en ASRock.

Og så er der lige designet: Jeg kender ikke nogen der ikke vil have en Mac Mini stående fremme i stuen, hvor imod en ASRock klart tager sig bedst ud på bunden af en dyb brønd.
Avatar billede buttwipe Juniormester
29. maj 2012 - 20:23 #4
Ulempen er at du skal sætte dig ind i et nyt OS og du skal købe Mac versioner af de programmer du skal bruge.
Som sådan er der ingen fordele. Windows 7 er akkurat lige så hurtigt og stabilt som OS X.

Når en bruger er i tvivl om de skal vælge det ene eller det andet, plejer jeg at anbefale at de bliver ved det de kender.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
29. maj 2012 - 21:09 #5
Hej Buttwipe

Tjaeh det kan der vel egentlig være noget om !!

Men kunne sagtens finde på at købe en Macbook som bærbar - eller er det den samme devise - bliv ved det du kender ??
Avatar billede kdn1234 Praktikant
29. maj 2012 - 21:15 #6
og grunden til at jeg tog asrock med som alternativ til Fujitsu var lidt en tilfældighed, da jeg kender den Fujitsu via mit arbejde. den er faktisk en "lille" racer og utroligt lydløs
Avatar billede kdn1234 Praktikant
09. september 2012 - 16:54 #7
takker for inputs