Avatar billede blue_sea Nybegynder
24. maj 2012 - 22:26 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

SEO (Title, Keywords og Description)

Bemærk: Tror det er muligt at hjælpe med dette uden at kende til WordPress!!

Jeg har i forbindelse med en WordPress side installeret et plugin/tilføjelsesprogram der hedder All in one SEO. For at gøre siden mere synlig ...
Settings er overstået. Men under hvert indlæg er der nu tilføjet det her: http://peecee.dk/upload/view/367869

Jeg er ikke helt med på hvad det dækker over. Med mindre 'Title' er lig med indlæggets overskrift og 'Keywords' er lig med de tags jeg skrevsmatidig med indlægget.

Og hvad er det jeg skal skrive i 'Description'.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
24. maj 2012 - 23:34 #1
Har styr på det meste. Men forstår ikke hvad jeg skal skrive i Titel.

Fra nettet: "Title er den tekst du vil have i browserens topbar, og som overskrift når din side findes på en søgemaskine. Her skal dine vigtigste keywords indgå".

Der vises sq da ingen tekst i topbaren. Og hvordan laver man en 'overskrift' med keywords (så bliver det da en sætning...). Fatter ikke en skid.
Avatar billede JDonbaek Nybegynder
25. maj 2012 - 01:18 #2
Hej Blue_Sea

All in One SEO pluginnet og WordPress fungerer super godt sammen.
Det man skal skrive i titlen er titlen på det, som din underside/side/artikel/blogindlæg/whatever handler om, så man får et indtryk af hvad din side drejer sig om, altså om den er interessant for den søgende i Google.

Eksempel: Her kan du se titlen på eksperten's title: http://d.pr/i/iSqD
Titlen er: "hjælp til alle dine it-problemer"

Titlen fortæller altså noget om at EkspertenDK er en hjemmeside, hvor man kan få hjælp til alle sine it-problemer.

Jeg håber det kunne kaste lidt lys over sagen!
Hvis du gerne vil prøve et online SEO kursus, kan du komme gratis gang her: http://curso-dk.zenbilling.com/purchase/2321-1-Modul-Gratis-SEO-begynder/freebie/NxKV5B8sRgA

Venlig hilsen,
Jonas Donbæk
Avatar billede blue_sea Nybegynder
25. maj 2012 - 03:53 #3
Hej Jonas.

Mange tak for svaret!!

Læg et svar...
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2012 - 07:32 #4
titel ses også i fanebladet på din browser - derfor 'titel'.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
26. maj 2012 - 01:07 #5
Ok.
Hvad er så det nogen kalder 'top bar', eller 'topbar'?. Er jeg stødt på i forbindelse med det her også. Men har ikke rigitg kunne finde ud af hvad det er der refereres til.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2012 - 15:17 #6
typisk er det et overskriftsfelt på selve hjemmesiden -  det, som ses først (lige under en evt banner-reklame)
Avatar billede williamatak Nybegynder
27. maj 2012 - 02:02 #7
Næsten 4 år gammelt indlæg, men her er en fin beskrivelse:
http://www.seotips.dk/seo-hjemmeside-title/
Avatar billede williamatak Nybegynder
27. maj 2012 - 02:04 #8
Næsten fire år gammelt indlæg, men en fin gennemgang af title tag kan du finde her:
http://www.seotips.dk/seo-hjemmeside-title/
Avatar billede blue_sea Nybegynder
14. juni 2012 - 21:41 #9
.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
16. juni 2012 - 19:19 #10
Husk din title gerne skal indeholde et par af de søgeord, du ønsker at ranke på i google.

Description har ikke indflydelse på din ranking - kun på om folk kliker.
Avatar billede Bdev Nybegynder
24. august 2012 - 19:34 #11
Hej blue_sea.

Håber det går fremad med dit SEO arbejde.

Det er vigtigt at gøre sig klar at der er mange aspekter af SEO, selvom nogle er vigtigere end andre.

Her er 5 gode råd til dit SEO arbejde:

http://www.nolas.dk/blog/5-gode-rad-om-sogemaskineoptimering/

Hvis du følger dem så skal du nok få resultater.

Har du nogen spørgsmål er du velkommen til at vende tilbage.