Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2012 - 16:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med visning af forkerte ikoner i Stifinder

Hej
Jeg har problemer med visning af billeder fra mit kamera i Windows 7 Stifinder. Når jeg kobler kameraet til og vælger visning af store ikoner, er det de "forkerte" billeder der bliver vist i ikonerne. Når jeg åbner billederne i fuld visning, er det de rigtige billeder, der vises.

Tror mit system husker billeder med samme navn fra tidligere ved visningen. Findes der noget midlertidigt jeg skal slette eller...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2012 - 16:16 #1
ja - via stifinder ind til
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer
der ligger en stribe filer som
thumbcache????.db
dem sletter du bare.
Så vil stifinder gendanne alle gemte mini-billeder næste gang du kommer rundt til billedfiler.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. maj 2012 - 16:43 #2
Problemet er at dit kamera er for langsomt til at virke rigtigt med miniature billeder som ikoner.
Windows skal rent faktisk hente alle billederne ud af dit kamera i fuld størrelse for at lave miniaturene og det tager tid.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 13:45 #3
claes57 - jeg kan ikke slette filer (fejl: Åbne i Windows stifinder).
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2012 - 15:08 #4
ok - jeg plejer at slette dem via ccleaner - så er stifinder jo ikke åben.
http://www.piriform.com/ccleaner
kør programmet - vælg Rens, og i den skal der bare være hak under windows stifinder / miniature cache
og ikke nødvendigvis hak i andet, hvis du kun vil rette op her.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
26. maj 2012 - 12:35 #5
Det skal lige siges at hvis du sletter miniature cachen, så får du bare Windows' standard ikon i stedet for indtil billederne er indlæst og en ny cache er bygget op.
De går altså ikke hurtigere med denne løsning.
Den ændrer bare de "forkerte" billeder til et Windows ikon i en overgang.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2012 - 22:29 #6
Der må findes en anden løsning...
Avatar billede claes57 Ekspert
27. maj 2012 - 09:51 #7
det tager altså ikke længe at få genopbygget ikon-databaserne - og det er da bedre en hele tiden at klikke på et forkert billede pga en fejl, som man ikke gider få rettet.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 09:32 #8
Svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2012 - 11:31 #9
bare luk...
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 12:28 #10
Lukket...