Avatar billede tjenester Nybegynder
08. august 2001 - 11:15 Der er 16 kommentarer

redirect af besøgende efter lande kode ?

Hejsa
jeg kunne godt tænke mig et lille scrit der kunne
sende folk til en bestemt side alt efter hvilket land de stammer fra
de lande jeg får besøgende fra er
.se .com .no .dk
filen skal være lavet så de omgående bliver vidersendt efter hvilket land de kommer fra
Lars
Avatar billede tmceu Praktikant
08. august 2001 - 11:21 #1
Jeg vil mene at ovenstående er umuligt at lave 100% korrekt, da du ikke har nogen garanti for hvor eks. et .com domæne er hostet. Det samme gælder så vidt jeg ved ip adresser, hvor der efter manglen på ledige adresser, ikke længere er noget system der siger hvor en adresse hører hjemme.

Derudover er det ikke unormalt at en virksomhed eks. har datterselskaber i udlandet forbundet til hovedkontoret via VPN og at al internet adgang foregår via hovedkontoret. For min virksomheds vedkommende, har vi eks. 7 lande forbundet via VPN og de går alle ud på internettet via Danmark. Det betyder at vores svenske og norske medarbejdere kommer ud via et dansk hosted .com domæne og en ip adresse i Danmark.
Avatar billede tmceu Praktikant
08. august 2001 - 11:33 #2
En lille ekstra kommentar:

Jeg var fornylig involveret i et projekt hvor en virksomhed ville gøre det samme som du ønsker, men blot for 27 lande. Årsagen var at man havde forskellige priser på samme vare i forskellige lande og man ønskede ikke, at kunder i grænseområder købte varerne i nabolandet.

Efter en masse benarbejde konkluderede vi at det ikke var muligt jvf. mit tidligere svar.
Avatar billede a_c Nybegynder
08. august 2001 - 11:53 #3
Hmm jeg ved ikke hvad du skal bruge det til.
Måske kan man kigge på $HTTP_ACCEPT_LANGUAGE og
gøre noget på baggrund af det.

Jeg ved ikke hvor brugbart det er. :)
A_C
Avatar billede tjenester Nybegynder
08. august 2001 - 12:01 #4
hej tmceu

jeg kan huske at jeg har set det brugt så det kan lade sig gøre
nok bare ikke 100% men det er ok
Lars
Avatar billede tmceu Praktikant
08. august 2001 - 12:14 #5
tjenester >> det er helt op til dig, jeg ville blot gøre opmærksom på de problemer jeg ser i at lave det :-)

Ikke fordi jeg vil tage modet fra dig, men alligevel en sidste kommentar; $HTTP_ACCEPT_LANGUAGE var også en af de muligheder vi overvejede, men den er heller ikke skudsikker. Mange bruger engelske software versioner, I min virksomhed er vi eks. ca. 3000 ansatte der har internet adgang, fordelt på 10 lande. Vi bruger alle engelske versioner og $HTTP_ACCEPT_LANGUAGE vil for vores vedkommende altid returnere engelsk.

Held og lykke med det.
Avatar billede a_c Nybegynder
08. august 2001 - 12:23 #6
Ja det er jo korrekt tmceu, men hvis det nu skal bruges til f.eks. at bestemme sidens sprog (ligesom google vist gør det) så må man gå udfra at fok med engelske software versioner har et grundlæggende kendskab til sproget engelsk.
Men som sagt ved vi ikke helt nøjagtigt hvad du skal bruge det til, Tjenester.

A_C
Avatar billede tjenester Nybegynder
08. august 2001 - 12:25 #7
hej a_c

vi skal udelukkende bruge det til at styre sproget
men hvis folk skulle komme det forkerte sted vil
de kunne vælge andet sprog det var blot for at spare folk for en sidevisning eller 2
Lars
Avatar billede a_c Nybegynder
08. august 2001 - 12:38 #8
Jamen så mener jeg udemærket du kan bruge
$HTTP_ACCEPT_LANGUAGE og så give mulighed for manuelt at skifte sproget på sitet - udfra den idé som jeg beskrev ovenfor.

A_C
Avatar billede a_c Nybegynder
08. august 2001 - 12:41 #9
Kig på
http://www.php.net/manual/en/function.getenv.php
Du burde så kunne lave noget i retning af:

$lang = getenv(\"HTTP_ACCEPT_LANGUAGE\");
Avatar billede tmceu Praktikant
08. august 2001 - 12:43 #10
a_c >> det har du fuldstændig ret i. Jeg er ikke på point høst og prøver at tvinge mit svar igennem, jeg ville som jeg skrev, blot gøre opmærksom på nogle af de problemstillinger jeg ser.

tjenester >> a_c\'s ide er god til dit formål.
Avatar billede a_c Nybegynder
08. august 2001 - 12:47 #11
Nej nej det tror jeg heller ikke. : )
Avatar billede a_c Nybegynder
09. august 2001 - 08:59 #12
tjenester  >> hvad med at lukke dette spørgsmål?

A_C
Avatar billede tjenester Nybegynder
09. august 2001 - 10:03 #13
Hej a c
kan du evt lave det script for mig ?
Lars
Avatar billede a_c Nybegynder
09. august 2001 - 10:12 #14
Jeg kan se om jeg ikke kan strikke noget sammen i weekenden. Jeg har nok tid på søndag.
Har eventuelt en email adresse jeg kan kontakte dig på.
mvh Alex
Avatar billede tjenester Nybegynder
09. august 2001 - 10:27 #15
hej
ja
enten
lars@tjenester.dk
eller icq 61045719
lars
Avatar billede a_c Nybegynder
17. august 2001 - 11:53 #16
hvordan gik det?