Avatar billede mathiaslaramee Nybegynder
21. maj 2012 - 01:28 Der er 2 kommentarer

Samsung Galaxy S.2

Hej alle eksperter.

Jeg har en Samsung Galaxy S.2 der er sat fuldt op til MMS osvosv, men når jeg skal sende, eller modtage MMS'er SKAL jeg have Data sat til, ellers funker det overhovedet ikke. Er dette normalt eller er der en fejl? Burde jeg ikke kunne hente det via Wifi eller bare normalt, som jeg kunne på min helt gamle ikke-smartphone?

Mvh. Mathias
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
30. juli 2012 - 15:49 #1
Hej.

For du kan sende og modtage MMS skal der være åbnet for "mobil"data på telefonen dette medføre så også at den vil og kan opdatere alle de små programmer der nu er i sådan en telefon!!!!.

Det vil sige at du for at kunne bruge mms er du nød til at have mobil data ved dit selvskab (f.eks. Telenor).

Min gamle sony ericsson xperia X2 kunne jeg godt slukke for mobil data og stadig modtage og sende mms.

MVH BKK
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
27. august 2012 - 01:05 #2
Du behøver ikke have et mobildata abonnement - du får bare lov til at betale overpris pr MiB data (MMS trafik bliver regnet særskilt), men det er bestemt ikke nogen dum idé at have en dataplan til sin smartphone fx 1GiB måned kan de fleste klare sig med :)

./Glenn :)