Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2012 - 14:21 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

C5 light 2010 - Oprette et ekstra felt for debitorer

Hej jeg vil gerne oprette et ekstra felt for alle debitorer .

Jeg skal bare anvende det til at huske hvem der har fået tilsendt rabatkort så vil f.x kalde feltet "Modtage rabatkort" og så et tekstfelt hvor jeg skriver info .

Kan se at andre anvender "generelt - periodisk - datamanipulation - " for at rette /tilføje felter - men kan ikke finde mine debitorer index der og ved ikke hvordan jeg gør ?

Har lavet en del tilpasning i C5 men ikke udvikling så er lidt newbie på området :)
Avatar billede jorgena Nybegynder
18. maj 2012 - 14:56 #1
Hej

Datamanipulation bruges til at lave udtræk til filer.

Hvis du vil oprette et ekstra felt, skal du have licens til "Basisudvikling".

Alternativt kan du skrive det under notatet på kunden. Klik på det lille stykke papir eller tryk ALT + N
Avatar billede serverservice Praktikant
19. maj 2012 - 13:09 #2
Hej Jorgena - hvordan et det jeg anvender "Basisudvikling" - er det et ekstra program eller er det i C5 hvis jeg har licens til det ?
Avatar billede jorgena Nybegynder
19. maj 2012 - 20:34 #3
Det er en licens i C5 som bl.a.  giver mulighed for at man kan oprette et ekstra felt i databasen.

Kommer til at tænke på, at du også kunne bruge feltet Rabatgruppe som allerede findes.
Avatar billede serverservice Praktikant
20. maj 2012 - 10:26 #4
ok ser jeg lige på og vender tilbage :)
Avatar billede serverservice Praktikant
17. juni 2012 - 08:51 #5
Hej hvordan anvender jeg feltet rabat gruppe ?
Avatar billede jorgena Nybegynder
21. juni 2012 - 06:23 #6
Du kunne fx skrive "Rabatkort" på de kunder, de har fået et.

Første gang skal du oprette koden. Trk ALT + CTRL + F4 når du står i feltet
Avatar billede serverservice Praktikant
21. juni 2012 - 17:48 #7
Hej Jorgena

ref:"
Kommer til at tænke på, at du også kunne bruge feltet Rabatgruppe som allerede findes.

Du kunne fx skrive "Rabatkort" på de kunder, de har fået et.

Første gang skal du oprette koden. Trk ALT + CTRL + F4 når du står i feltet "

Hvor er det i C5 jeg opretter det felt helt præcist - jeg er ikke udvikler af c5 nemlig ?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. september 2012 - 08:05 #8
Lukker har ikke fået det til at virke da jeg ikke fik forklaring på mit sidste indlæg
Avatar billede jorgena Nybegynder
16. september 2012 - 07:58 #9
Når du står på kunden kan du finde et felt, der hedder Rabatgruppe.

Første gang du skal bruge det, skal du placere klikke i feltet og trykke ALT-CTRL-F4 hvorved der fremkommer et nyt billede, hvor du kan oprette "Rabatkort". Tryk F3 når det er gjort.

Nu er det muligt at vælge "Rabatkort" i feltet på dine kunder.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. september 2012 - 12:43 #10
Tak ser på det imorgen - vil prøve at holde fri idag :)
Avatar billede serverservice Praktikant
17. september 2012 - 11:38 #11
Hej Jorgena .

Kan ikke se feltet "rabatgruppe" for en kunde jvf.

http://server-service.dk/c5/debitor.JPG
http://server-service.dk/c5/debitorgenerelt.JPG