Avatar billede alex2029 Nybegynder
16. maj 2012 - 20:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

WD Harddisk kan ikke findes

Hej.
Jeg har et problem med min WD 1tb "2,5". Det er sådan at jeg har gået på efterskole så den har hat det lidt hårdt, men mit problem er at efter jeg legede lidt rundt, med nogle partetioner på harddisken gik den i kage. Første der gik noget galt poppede den op med om jge ville formatere den, men det ville jeg ikke, og prøvede at komme ind i den. Det kunne jeg ikke så jeg besluttede at så formatere jeg den bare, men hov det kunne jeg heller ikke så skrev den noget med, det der skete en fejl, og nu kan min og alle andre computere ikke finde den når man sætter kablet til sker der ingen ting ud over at der kommer lys i harddisken og man kan fornemme den køre rundt. Håber der er nogle der ved hvad jeg skal gøre.

MVH Alexander
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2012 - 21:08 #1
Dukker den op i Diskhåndtering? Hvis den gør, hvad står der så om disken?
Avatar billede alex2029 Nybegynder
17. maj 2012 - 10:26 #2
Den dukker ikke op i diskhåndtering :( nogle ideer
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 13:07 #3
Du har prøvet den disk på flere computere ok. Men har du prøvet med et andet kabel ? Kan du mærke om disken snurrer? Hvis den ligger i en box, er det muligt, at det er den smule elektronik, som ligger i boxen som fejler. Så hvis et andet kabel ikke hjælper, så prøv at åbne tage disken ud af boxen. Måske skal boxen brækkes op?
Avatar billede alex2029 Nybegynder
17. maj 2012 - 17:27 #4
Har prøvet på med et andet kabel. Kan mærke og høre disken snurrer rundt. Har haft den ude af boxen, det gøre inden forskel, for det er stadig mini usb man skal bruge. så ved ikke hvad jeg skal gøre.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 17:41 #5
Hvis et af disse programmer heller ikke kan se disken, kan jeg heller ikke se en løsning. http://www.hdsentinel.com/download.php
Bare snup en prog, man kan godt bruge det uden betaling.
Eller her er et gratis partitionering program.
http://www.paragon-software.com/home/pm-express/
Det kan jo være, at disken simpelhen er gået i stykker.
Avatar billede alex2029 Nybegynder
17. maj 2012 - 20:26 #6
Hej.
Prøvede lige det da jeg installere paragon partition manager finder min computer harddisken, så kan jeg se den, men nu kan jeg ikke igen, og når jeg prøve og formattere den kan den det ikke, den skriver der skete en fejl. :(
Avatar billede alex2029 Nybegynder
17. maj 2012 - 20:47 #7
Det er sådan at når min computer registre at harddisken er i så er de nærmest som om resten af computerne ikke svare :(
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 21:02 #8
Sket en fejl...tjah, det kan vi jo ikke bruge til noget. Ud fra det du har prøvet tror jeg der er noget galt med printpladen på HDD.
Den kan godt skiftes med en som er 100% magen til, men det kan vist ikke betale sig, for det kan være meget svært at finde den, og så er den jo ikke gratis.
Avatar billede alex2029 Nybegynder
20. maj 2012 - 11:11 #9
ok mange tak for svarende smid et svar hvis der ikke er andre der har ideer
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 21:40 #10
OK:)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 21:40 #11
Noch ein mal!