Avatar billede Slaskefyren Nybegynder
15. maj 2012 - 23:56 Der er 13 kommentarer

Søger ny bærbar

Hej

Søger en ny bærbar computer, da min gamle efterhånden er en del slidt. Er interesseret i en bærbar der kan køre spil som Diablo III og Football Manager uden problemer.

Har ikke rigtig styr på de forskellige begreber, som gør en god gamer bærbar.

Min nuværende bærbar er en Asus med;
- Nvidia GeForce 9300M GS 512 MB
- Intel Core 2 Duo

Desuden er det en 17,?" skærm, som jeg synes er lidt for stor, så den nye må gerne være de der 15,6". Den nye skulle gerne være en del hurtigere, da den jeg har nu ikke engang kører FM specielt hurtigt.

Prislejet er omkring 7-8.000, så kom gerne med nogle bud på en ny bærbar, eller en god hjemmeside :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. maj 2012 - 01:46 #1
Du kan godt få en god gamer bærbar, men den vil stadigvæk være rigtig dårlig til de spil du nævner.
En god gamer bærbar er nemlig en ret så ringe gamer computer.

En bærbar har ikke strøm og køling nok til at kunne yde det samme som en stationær, så harddisken er langsommere, rammene er langsommere, grafikkortet er langsommere og mange hjælpechips er fjernet, processoren er langsommere og funktioner er også fjernet i den.

På de sidste 3 år er en bærbar kun blevet 1-2% bedre på ydelsen pga. de begrænsninger, så du vil ikke opleve nogen forbedringer ved en ny bærbar.
Avatar billede JimmiFriborg Nybegynder
16. maj 2012 - 07:25 #2
Heldigvis er der idag mange modeller der kan klare det du kræver, uden de store problemer.

Som udgangspunkt vil jeg anbefale en Acer Aspire M3 hvor du får meget for pengene, og en model jeg på nuværende tidspunkt overvejer selv:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746381#extra

Alternativt kunne du også kigge på MSI, dem kender jeg dog ikke kvaliteten af så godt:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/msi-ge620dx-462ne-id-5490339.aspx

Mit eget valg er lige pt landet på en Sony Vaio E 14P (har ikke 100% besluttet mig endnu), som dog er lidt over dit budget, og kun 14", men til gengæld er kvaliteten en smule bedre på Sonys modeller :-)
Avatar billede Blaine Nybegynder
16. maj 2012 - 08:51 #4
Brug denne side til at rangere grafikkortene:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Den er statistisk stærk, fordi det er mange brugeres benchmark, der giver tallene =)

Ud fra den side, er den første acer fra komplett, det bedste af buddene.

Hvis du kan presse dit budget en lille smule, vil jeg anbefale denne, til 7.700,- (8.400 inkl windows).
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704000010&gruppe=PCnotevision
Den er lige de fire tænder bedre, og klart være sådan en jeg valgte =)

Husk altid at kontrollere forhandleren på http://www.trustpilot.dk/ og led efter anmeldelser, hvor der var problemer med produktet, så ved du hvad du kan forvente, hvis du er uheldig og skal køre en RMA
Avatar billede Slaskefyren Nybegynder
17. maj 2012 - 00:41 #5
Tusind tak for alle svarene :-)

Er blevet mest fristet af Acer Aspire og Vision NB3550. Kan i fortælle mig hvor meget bedre Vision NB3550'eren er, og om den er de knap halvanden tusind mere værd? Umiddelbart lyder det jo som om den kan trække end del mere set ud fra processoren, ram samt grafikkortet (som jeg har læst mig til skulle være de vigtige ting at kigge efter, når man skal game), men er jo som sagt ikke den største ørn til det med computere, så ved ikke hvor stor en betydning det har :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 08:05 #6
med hensyn til at bruge bærbar som gamer

det er ret svært at køle en bærbar ned - de kan blive ret varme

der er tiltag man kan bruge men en stationær kan du bedre køle
man kan købe vandkøling og så videre til dem

det er udelukket i en bærbar

http://www.hardware-store.dk/baerbar-computer-tilbehor/computer-koler/usb-koler-til-baerbar-computer/prod_353.html

m.v.h
Avatar billede Slaskefyren Nybegynder
17. maj 2012 - 11:36 #7
Det er jeg godt klar over, er bare ikke interesseret i en stationær, da jeg nyder at kunne tage min computer med til mine venner, med på rejser eller hvis jeg bare ønsker at sidde i stuen og se bold.

Men vil da helt klart overveje at købe sådan en køler til den, hvis det gør den mere langtidsholdbar :-)
Avatar billede Blaine Nybegynder
17. maj 2012 - 11:50 #8
@ #5

Du vil ikke kunne mærke forskel på rammene, spil udnytter alligevel ikke alle de ram i dag, dog er rammene hurtigere i vision.

i7 er en fire kernet CPU, modsat i5 der er en to kernet, det burde resultere i at din computer har langt større overskud til eventuelt at tabbe ud af spil, og generelt køre det i baggrunden som der nu kører.
Du kan nemmere lade steam og LoL køre samtidig med at du spiller et tredie spil.
CPU'en er 50% hurtigere i Vision, hvilket burde kunne mærkes i spil, og BF3 anbefaler for eksempel 4 kerner.

Grafikkortene er rimelig ens, med et lille plus til Vision (10%).

Harddisken i vision indeholder en solid state del, hvilket kan reducere loadetider voldsomt (windows opstart, og loadetider i spil).

For acer er opløsningen til spil meget lav (1366x768) hvilket betyder at alle ting på skrivebordet bliver store, grafikken kan være lidt grov/kornet. Omvendt har vision 1920x1080 hvilket er temmelig højt, og kan presse grafik liret som FSAA og anisotropisk filtrering ned, da det altid er bedst at benytte den naturlige opløsning. Jeg ville foretrække at skærmen var i 1600x900, men ville nok anbefale at gå op frem for ned.

Så får du 2 års garanti på vision, mod 1 år på acer.

Tjek også om der reelt er 1500,- forskel, da du bør bestille en computer hos en god forhandler, der ER vigtigt.
http://www.trustpilot.dk/
Avatar billede Slaskefyren Nybegynder
17. maj 2012 - 13:53 #9
Mange tak for den detaljerede beskrivelse Blaine!

Tror helt sikkert jeg vil investere i Vision, det lyder virkelig som om den er alle pengene værd.

Har tjekket op på mm-vision.dk som forhandler, og den får stort set udelukkende gode anmeldelser (9,2 ud af 10 stjerner!)

Så venter nok lige til løn-dag, og så slår jeg til ;-)

Lige et andet spørgsmål: Hvad vil i mene jeg kan sælge min nuværende bærbar for, hvis den overhovedet kan sælges?

- den er 3 år gammel
- batteriet vil ikke oplades, så hvis først strømforsyningen ryger ud, går computeren ud (i øvrigt meget irriterende!!! :D)
- der er noget galt med diskdrevet, den vil ikke indlæse CD'er, DVD'er, spil etc.

Kan den overhovedet sælges, eller er den lige til storskrald?
Avatar billede mikaelch Novice
17. maj 2012 - 17:17 #10
gamer bærbar er denne nedsat her og er ekstrem stærk bærbar computer http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=81&products_id=4456&osCsid=63881b7b65c5653d0e91ce32cdb22126

jeg er lidt fan af lenovo bærbar computer min erfaring den siger de holder til mere når man er på farten http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4198
Avatar billede mikaelch Novice
17. maj 2012 - 17:21 #11
denne her er indbygget mobil internet så du ikke behøver modem når du køber mobil internet og der er fart på denne bærbar computer http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4198
Avatar billede mikaelch Novice
17. maj 2012 - 17:23 #12
det er denne her der er mobil internet i
http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=81&products_id=4471
Avatar billede Blaine Nybegynder
17. maj 2012 - 18:14 #13
Hej Mikaelch

Det er kun den første computer du linker til, der er anvendelig til spil, og jeg synes den er for dyr i forhold til indholdet.

Lenovos thinkpad serie er designet til at være holdbar, og nogle lækre maskiner, der glimrende kan anbefales. Men de er ikke anvendelige til spil.