Avatar billede olethi Nybegynder
11. maj 2012 - 22:31 Der er 9 kommentarer

to udgaver af photoshop på samme computer

Jeg regner at kunne få råd til den nye udgave af Photoshop. Jeg har cs4. Skal jeg fjerne dette program før jeg installerer et nyt? Eller kan jeg have to versioner af photoshop på samme computer. Jeg kører windows 7.
På forhånd tak for svar.
Ole
Avatar billede Wally1973 Praktikant
11. maj 2012 - 22:44 #1
Normalt har man kun en version installeret, da programmer typisk er bagudkompatible.
Nogen vælger i en periode at køre med to versioner, da de er hurtigere i den gamle version, men min holdning er så at det bare tager længere tid at blive komfortabel med den nye version.

For at have to versioner kræver det bare at der installeres i et andet bibliotek end den eksisterende installation.
Avatar billede Hans Mester
11. maj 2012 - 22:50 #2
Der er også andre ting at tage hensyn til: filer i system32 og data i registreringsdatabasen. Der kan hurtigt opstå en konflikt.
Avatar billede prodic Mester
11. maj 2012 - 22:50 #3
Du kan godt have både CS4 og CS6 på samme computer uden problemer og nævneværdige konklikter.
Kører personligt med 4 forskellige version installeret - også uden at installere i forskellige biblioteker. Det sørger programmerne automatisk for i installationsfasen.

Eneste udfordring kan være en geninstallation af evt. plugins.
Avatar billede olethi Nybegynder
11. maj 2012 - 23:08 #4
Tak for hurtigt svar. Ideen om to versioner har noget alle mine plugins at gøre.

God weekend
Ole
Avatar billede olethi Nybegynder
13. maj 2012 - 22:55 #5
hej venner.
Som sagt har jeg photoshop cs4 på computeren. Men når jeg forsøger at installere installere cs5 ext. støder jeg på det problem, at installationer standser på et tidspunkt og beder mig om at slette bridge.exe.
Hvorfor?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
13. maj 2012 - 23:32 #6
CS Bridge er et fælles program for de forskellige programmer CS pakken.
Du skal nok have den nyeste version af dette for at kunne benytte det, men det burde være bagudkompatibelt, så det også understøtter de tidligere versioner af CS pakkerne.
Avatar billede prodic Mester
14. maj 2012 - 07:58 #7
Du bliver sikkert bedt om at lukke Bridge. Ikke slette det.

Bridge kan køre som en proces i baggrunden uden at du har åbnet programmet. Det er den proces installationen beder dig lukke.
Det kan gøres via "task manager". Processen vil hedde Bridge.exe

Installationen af CS5 (som bemærket ikke er den nyeste længere) vil selv sørge for at opgradere Bridge til CS5-versionen.
Avatar billede olethi Nybegynder
14. maj 2012 - 20:20 #8
Tak for det gode råd. Men jeg var lidt usikker taskmanager. Kunne ikke finde ud af om jeg skulle freeze eller kill proces. Jeg fik løst problemet med winutility.
Tak for svaret.
Ole
Avatar billede olethi Nybegynder
10. juli 2012 - 12:00 #9
Jeg har fået løst mit problem.
Spørgsmålet kan slettes.
M.v.h.
Ole