Avatar billede heyn Nybegynder
11. maj 2012 - 01:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Photoshop skal selv 'reparere' det felt man sletter

Hej Eksperter

Jeg anvender Photoshop CS 5.5 extended version.

Jeg fik for nyligt et kursus i anvendelse af Photoshop. På et tidspunkt viste vores lærer os et lille trick. Han havde et billede af en elefant med dens unge på en savanne. Ungen var delvist dækket af en busk. Nu mærkede han ungen op, og så gjorde han et eller andet, og vupti - Photoshop slettede ungen og fandt samtidig ud af at busken skulle 'vokse' så den dækkede det slettede felt.
Photoshop genererede altså et rimeligt godt forslag til udfyldning af det slettede felt uden at man langsomligt skulle side og lave kopier af den eksisterende busk og uden at man skulle anvende stamp-tool.

Kender nogen dette trick?

MVH Christian
Avatar billede buttwipe Juniormester
11. maj 2012 - 05:16 #1
Funktionen hedder Content Aware Fill.
Se evt. videoer på Youtube.
Avatar billede j3ppah Novice
11. maj 2012 - 10:12 #2
Som buttwipe har sagt, det er Content Aware Fill / filter.

Anyway, når du har en selection og trykker delete, burde photoshop spørge hvad du ønsker at gøre med det slette arial.

Der kan du vælge Content Aware.
Avatar billede heyn Nybegynder
11. maj 2012 - 12:07 #3
Mange tak skal i have. Det virker jo ikke helt perfekt hver gang. Det regnede jeg heller ikke med. Men alligevel kan man spare meget tid hvis man bruger det på en lidt smart måde. Smid et svar begge to.

MVH Christian
Avatar billede j3ppah Novice
11. maj 2012 - 12:11 #4
Jeg har selv erfaret at det bedste resultat opnåes hvis du tager et større område end egentligt nødvendigt.
Altså tage et par cm ekstra med, og så lad være med at bruge en square selecter, brug laso'en i stedet... (det er i hvertfald min erfaring.
Avatar billede j3ppah Novice
11. maj 2012 - 12:11 #5
hov. svar.
Avatar billede heyn Nybegynder
11. maj 2012 - 12:35 #6
Tak for tricket med at tage lidt ekstra med. Det blev endnu bedre.

Vi venter lige et par timer og ser om der kommer et svar fra buttwipe.