Avatar billede blue_sea Nybegynder
08. maj 2012 - 19:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ændring af kode til visning af antal kommentarer

Jeg er ved at oversætte et WordPress tema til dansk. Men har fået et problem. Hvor den tæller kommentarer kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg for den til at skrive 1 kommentar og 2 kommentarer (hvilket ikke er så underligt, da jeg ikke kan php).

Er det muligt saådan lige at ændre koden her så det fungere rigtigt (håber det hele er med):

<div id="comments">
<div class="comments-header"><?php _e($numComments); ?> kommentar</div>
    <ol class="commentlist">
        <?php wp_list_comments('type=comment&callback=ktt_comments'); ?>
    </ol>
    <div style="clear:both"></div>
</div>
Avatar billede blue_sea Nybegynder
08. maj 2012 - 21:08 #1
Alternativt:

'Kommentarer: 1' (osv)
Avatar billede blue_sea Nybegynder
08. maj 2012 - 22:41 #2
Har fortrudt alternativet.

Hvad er problemet? Mangler der kode, er det for få point, eller kan det af andre årsager ikke lade sig gøre at løse det?
09. maj 2012 - 07:08 #3
Det kan uden tvivl lade sig gøre at oversætte et wordpress tema til dansk.  Men det kræver nok, at man sætter sig lidt in i hvordan det virker.  Nu kender jeg ikke selv til wordpress - jeg arbejder en del med Joomla som er et andet Contents Management System, og i Joomla er der udbredt support for flersprogethed.  Men man er lige nødt til at sætte sig ind i det.

Jeg googlede på 'Wordpress forum' og fandt blandt andet dette link http://wordpress.org/support/ .  Jeg har ikke kikket nærmere på det, men det synes at være et sted at stille wordpress spørgsmål til folk der kender wordpress.  Jeg googlede opså på 'wordpress multi language' og fik et antal links der, ved første kik, ser lovende ud.
Avatar billede vagnk Juniormester
09. maj 2012 - 08:25 #4
Hvis det er ental/flertal:
Efter <div id="comments">

<?php
if (_e($numComments) != 1)  #0 og alt større.
  $kommtxt = "kommentarer";
else
  $kommtxt = "kommentar";  #præcis 1
?>

Næste linje ser således ud:

<div class="comments-header"><?php _e($numComments) $kommtxt; ?></div>
Avatar billede blue_sea Nybegynder
09. maj 2012 - 17:04 #5
Tak for svaret.

Må erkende jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre med det. Hvor jeg præcist skal sætte det ind, så det fungere og ikke går galt.

Så jeg er på den. ved ikke hvordan jeg skal få skidtet oversat. Har tidligere forsøgt at lære php, men må erkende jeg ikke er kvik nok til at forstå det.

Jeg kender til forum. Har før stillet flere spørgsmål derinde om forskellige ting. Men aldrig fået svar på noget af det. I øvrigt tror jeg ikke det i dette tilfælde gør nogen forskel om det er det ene forum eller det andet.

Hvor er det alt sammen negativt ... :(
Avatar billede blue_sea Nybegynder
09. maj 2012 - 17:06 #6
Og det er endda så lidt det drejer sig om, og så kan jeg ikke finde ud af at gøre det færdigt. Gider ikke have en side hvor der er steder hvor det er på engelsk. Det er noget juks!
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 01:45 #7
Er der nogen som jeg eventuelt må sende hele koden til? Jeg kan kopiere den ind i en editor og gemme som html fil. Så den er nem at overskue ...

Giver gerne ekstra point oveni de allerede udlovede!!

M.v.h.

.
PS. Jeg mangler kun denne lille oversættelse + en mere, for at være færdig. Så er så ærgerligt at skulle give op nu.
10. maj 2012 - 07:05 #8
Jeg er som sagt ikke wordpress kyndig, så jeg ville ikke kunne stille noget op med koden.
Avatar billede vagnk Juniormester
10. maj 2012 - 12:43 #9
Kære blue_sea

WP er et stort bær, som ikke er så ligetil bare at sende.

Jeg synes det er lidt uetisk at du udlover ekstra point, hvis man kan hjælpe dig specielt. Dette site er ikke beregnet til køb og salg. Hvis du er ude efter konkret betalt hjælp, og noget tyder på at det er dit behov, er der osse en gruppe her på sitet "Job/opgaver".

Tag og afslut denne tråd og koncentrer dig om den anden.
Vagn
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 13:49 #10
Jeg er til gengæld rystet og vred over din fremturen.

"uetisk"
Det er et uforskammet voldsomt ord at drage ind i noget som dette.

Jeg har meget få muligheder for at få dette løst. Ja jeg kan faktisk ikke komme i tanke om andre muligheder end Eksperten!

"køb og salg"
Jeg har ikke lovet nogen penge. Det handler om point - som det jo gør her på siden. Jeg kan virkelig ikke få øje på at jeg har gjort noget forkert. Og det jeg gør, har andre også gjort. Uden at blive overfaldet.

"Job/opgaver"
Jeg mangler at få oversat to-tre små ord! Det "job" er der sgu ingen der er interesseret i. Dertil er opgaven ALT for lille. Der er ingen penge i det, så det er der INGEN der gider. Og det ved du godt. Hvis ikke, så burde du.

Jeg slutter tråden når det passer mig. Men med med alt dit lort har du da nok sørget for at der ikke er nogen der vil hjælpe. Ikke at de nødvendigvis er enig med dig, men den form opmærksomhed det her nu har fået, er der sikkert ingen der gider. Tak for det!
10. maj 2012 - 15:42 #11
Synes du, det er uforskammet, at ingen giver dig den hjælp du har krav på til dit ganske simple problem?  Muligvis overser du, at når ingen kom frem med et indlæg på dit spørgsmål, så er det efter al sandsynlighed fordi ingen af de der så spørgsmålet kunne gennemskue problemet og spotte en løsning.  Det er der nok et antal grunde til.

For det første er det, efter mit skøn, et begrænset antal af Ekspertens medlemmer der WordPress eksperter.  Da jeg den følgende morgen så, at du ikke havde fået indlæg foreslog jeg dig derfor at henvende dig der, hvor jeg skønnede, at tætheden af WordPress eksperter er større.  Det afviste du imidlertid.  Dit eget skøn var, at det ikke gør nogen forskel om det er de ene forum eller det andet.

For det andet er det begrænset, hvad du selv har gjort for at tiltrække den rigtige ekspertise indenfor Eksperten.  Du kunne have formuleret overskriften, så det var klart, at det drejede sig om oversættelse af WordPress output.  Du kunne have vist hvordan outputtet ser ud nu, såsom ved et link til siden.  Det kunne muligvis have sat nogen i stand til, for eksempel ved hjælp af Firebugs, at se hvor outputtet dannes og hvor du derfor kunne gå ind og ændre det.

En tredje faktor er naturligvis din egen, indrømmede, begrænsede kendskab til materialet, såsom php.

Min erfaring med Eksperten er, at når der ikke allerede er kommet konkret hjælp, så sker det på nuværende tidspunkt heller ikke.  Ikke på grund af uvilje (og slet ikke, som du synes at antage, på grund af input fra andre) men fordi dit spørgsmål ikke fangede de der måtte kunne hjælpe.  Din største chance ligger nok i at starte et nyt spørgsmål (der så får frisk opmærksomhed) med en ny overskrift og ny formulering - efter at du har overvejet hvad du selv kan gøre for at forbedre chancen for hjælp.  (Og så vil det nok være en god ide at lade et ord falde om, at du nok har udtalt dig lit forhastet.)
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 18:24 #12
Jeg forstår overhovedet ikke hvorfor jeg skal overfaldes på den måde. Syntes det både er urimeligt og helt uberettiget.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 18:25 #13
Man skulle næsten tro jeg havde voldtaget eller slået nogen ihjel.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 18:29 #14
Nu kan det for øvrigt også være lige meget. Jeg har erstattet kommentar/kommentarer med 'svar'.  Det hedder det både når der er en og når der er flere. Så har ikke længere brug for hjælp!
10. maj 2012 - 18:44 #15
Er det dit indtryk, at jeg har overfaldet dig?  Min hensigt har været, under indtryk af at du var kørt fast og der ingen WordPress hjælp kom, at foreslå andre veje.

Du har nu selv en løsning.  Til lykke.  Så er Ekspertens regler, at du selv opretter et svar og lukker spørgsmålet.  Så er det på plads (og så undgår du at have gamle åbne spørgsmål stående når du opretter nye spørgsmål.)
Avatar billede blue_sea Nybegynder
11. maj 2012 - 04:49 #16
<(.)(.)>
/    \