Avatar billede Den_nemme Nybegynder
08. maj 2012 - 19:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme og hente data fra formular

Hej
Jeg vil gerne lave en formular, hvor brugeren har mulighed for at gemme sine indtastede data i en navngivet cookie eller lignende. Når brugeren kommer tilbage til siden, skal han have mulighed for at genhente sine gemte data - meget gerne via en rulleliste eller lignende, som lister hans lokale "arkiv".
Jeg har ingen ide om, om det overhovedet kan lade sig gøre...? Alternativt kunne det være en løsning at de indtastede oplysninger gemmes i en cookie, som reloades når brugeren loader siden igen.

Håber nogen kan guide mig gennem hvad jeg skal gøre eller måske fortælle mig hvor jeg kan lære hvordan jeg gør.

PS. Jeg har ikke adgang til database, så det skal løses via cookies.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. maj 2012 - 20:46 #1
jeg har hørt meget om js cookie, men mangler stadig at høre noget godt :)

men prøvt at google js cookie
kigge på
http://code.google.com/p/cookies/
http://code.google.com/p/cookie-js/
http://techpatterns.com/downloads/javascript_cookies.php

dvs brugeren er bundet til sin maskine :(

>PS. Jeg har ikke adgang til database,
det havde ellers været en oplagt løsning
Avatar billede Den_nemme Nybegynder
08. maj 2012 - 21:12 #2
Formularen er en bestillingsformular, som kan udfyldes forskellige fra gang til gang, men som også kan skulle genbruges. Derfor vil jeg helst, hvis brugerne kan gemme de indtastede data på sin egen maskine, så han kan have flere filer liggende. Jeg forestiller mig, at han kan vælge hvilken fil han vil loade i en liste - eller måske browse efter den.
Hvis det ikke kan lade sige gøre, vil jeg bruge løsningen med at gemme de seneste indtasted data i en cookie, men jeg syntes ikke at det er den optimale løsning.
Jeg ved at cookie-løsningen kan lade sig gøre, men kan det andet issue løses?
Avatar billede tjens Nybegynder
08. maj 2012 - 21:49 #3
Du kan også kigge på localStorage.

Søg på html5 local storage
Avatar billede Den_nemme Nybegynder
23. maj 2012 - 15:37 #4
Jeg fandt desværre ingen brugbar løsning, så jeg endte med at lave et regneark... :(