Avatar billede giant_player Nybegynder
07. maj 2012 - 14:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Navision 5.0 Sp1 Installation

Hej Alle

Jeg vil hører om nogen ved om mst-fil til Navision 5.0 sp1 msi-installeren kan indeholde information om hvilken sql-server og database klienten skal forbinde til. Altså sådan at brugere er fri for at indtaste dette hvis og når de får en ny installeret pc.

Jeg bruger Wise Package studio 7.3 til at lave mst-filer. Men jeg kan ikke finde den korrekt setting. Håber i kan hjælpe
mvh
Frederick
Avatar billede jjam Juniormester
07. maj 2012 - 16:51 #1
Klients opsætning af server (og meget andet) er placeret i filen fin.zup. Måske kan du danne en 'standard' fin.zup file og installere den sammen med klienten.
Avatar billede giant_player Nybegynder
08. maj 2012 - 12:26 #2
Ok Super tak for svaret. Men jeg kan se hos mine brugere at filen fin.zup gemmer sig i deres profil - profil\Application Data\fin.zup eller retter sagt %currentuser%\Application Data\.
Er der mulighed for at få Navision til at kigge i All Users\Application Data\ efter fin.zup filen?
Avatar billede jjam Juniormester
08. maj 2012 - 16:40 #3
Med kommandolinie parameteren ID= kan der vælges hvorfra fin.zup filen skal læses. f.eks.;
fin.exe ID=H:\bruger.zup

(Jeg kan ikke huske om zup er deafault eller skal angives)
Du bør ikke benytte samme zup file for flere brugere, da druger opsætning også gemmes i zup filen,
Avatar billede giant_player Nybegynder
12. maj 2012 - 11:16 #4
Tusind kan for dit svar, det var lige det jeg ledte efter.
Avatar billede giant_player Nybegynder
12. maj 2012 - 11:18 #5
Kom på en eller anden måde til at give mig selv pointen. Det forstår jeg ikke, hvorfor kan jeg ikke give dem til dig?
Avatar billede jjam Juniormester
12. maj 2012 - 11:28 #6
#5 Det er OK...