Avatar billede greenie Nybegynder
06. maj 2012 - 23:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rating system

Jeg har kigget lidt omkring for at finde et rating system der kan vise et gennemsnit af alle stemmer, og det jeg har fundet herinde ser rimelig godt og nemt ud

http://www.eksperten.dk/guide/1197

Jeg vil gerne kunne invitere personer til at stemme via et link og skrive en kommentar, men at det link kun virker én gang? Tænkte at det kunne være noget i stil med vote.php?=934567834658763576235 eller noget i den retning..

Nogen der har en idé om det findes open source eller skal jeg hyre en programmør??
Avatar billede inteeeL Nybegynder
07. maj 2012 - 09:01 #1
Så når en person besøger det unikke link, så kan ingen andre besøge det link? Eller hvordan?
Avatar billede greenie Nybegynder
08. maj 2012 - 11:01 #2
Ja lige præcis :)
Avatar billede greenie Nybegynder
08. maj 2012 - 15:40 #3
Hov, det skulle ikke ha været et svar før.

Jeg har set man kan hindre flere besøg eller at folk stemmer flere gange med cookies, ip adresser osv, men er denne her ikke den bedste når det kommer til en afstemnings troværdighed?
Avatar billede inteeeL Nybegynder
09. maj 2012 - 08:16 #4
Ved oprettelse af afstemningen generere du bare en unik string til den pågældende afstemning. Når folk besøger det link, sætter du bare en cookie, som viser, at de har besøgt siden. Denne cookie tjekker du ved hvert besøg. Ulempen er her, at folk naturligvis kan slette cookies - hvilket er en stor ulempe. Det er generelt en ulempe, at man ikke kan "kende" den unikke bruger. IP er ikke nok, der da kan være flere, der kører på samme ip, hvilket ikke er brugbart ved eksempelvis konkurrencer og lignende. Email-adresse kunne være et alternativ - et bedre alternativ kunne dog være noget med facebook-login, da det kræver, at folk har en profil.
Avatar billede greenie Nybegynder
09. maj 2012 - 11:49 #5
Jeg kan godt se ideen med Facebook, men vi vil gerne have at alle kan få en indbydelse, uden at være bundet op på om man har en profil på Facebook eller ej.

Fruen skriver sange, og har en fin bestillingsformular på hendes hjemmeside, hvis nu man kunne lave det sådan at når der bliver trykket på "Send bestilling" så genereres der et link i databasen som samtidig sendes til den mailadresse man har oplyst, og når linket er besøgt 1 gang, så fjernes eller mærkes det som besøgt i databasen.

Samtidig, det har jeg lige glemt, når "kunden" besøger dette link skal han/hun kunne skrive en kommentar.

Faktisk vil vi gerne have et system ligesom Trustpilot, men hvor kun scoren bliver vist på hjemmesiden, og kommentarene vises på en side for sig.

Det lyder i mine ører mere og mere som et projekt hvortil der skal ansættes en programmør - nogen der kunne være interesserede?
Avatar billede greenie Nybegynder
09. maj 2012 - 11:51 #6
ps. Det ville være nemmere at oprette sig på Trustpilot, men det er ikke en virksomhed som sådan vi har, det er kun hobby og jeg synes derfor ikke det er at sammenligne med andre der bedømmes på Trustpilot.
Avatar billede inteeeL Nybegynder
09. maj 2012 - 13:40 #7
Du kan prøve at skrive en detaljeret beskrivelse af, hvad det er - så kan vi snakke om det (send det som privatbesked). Jeg kan godt se, hvor du vil hen med det, men det kræver lige en lille beskrivelse af, hvad det reelt er, du prøver at lave.
Avatar billede greenie Nybegynder
09. maj 2012 - 17:23 #8
Jeg vil gerne skrive til dig, men jeg kan ikke finde linket i din profil så jeg kan skrive til dig, måske du kan skrive til mig som jeg så kan besvare.