Avatar billede mikkel45 Novice
02. maj 2012 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

intet varelager, .. udskrive faktura

Hej
Jeg har igen prøvet at installere en prøveversion af SS, dette fordi jeg gerne vil have mine fakturaer hurtigt ind i et regnskabssystem.
Men ... jeg har et problem med at finde ud af hvordan jeg indsætter indkøbte varer ind i fakturaen,
Mine solgte varer har 99% af gangene forskellig pris, da jeg køber hjem til hver enkelt kunde, og da intet varelager har.
Jeg regner med at SS kan finde ud af det, men har kæmpet længe med det uden af finde løsningen
Kan i hjælpe mig ?
Avatar billede ottobp Novice
02. maj 2012 - 20:39 #1
du  kan  jo  godt  oprette  en  vare  uden  pris  i  varekartoteket  -

så  kan  du  tracke  varenr.  og  få  den  samme tekst  med  bogføringskonto  rigtigt  valgt

så  sætter  du  prisen  ad hoc  -  både  på  købs-  som  salgsfakturaen  og  sætter  den  der  skifttende  pris  på

så  skulle  det  gerne  svinge

ps.  du  er  med  at  dine  indkøb  af  varer  skal  på  en  KØBSFAKTURA  mens dine  salg  sker  på  SALGSFAKTURA

mvh
Otto B. Petersen  certificeret forhandler af summasummarum
www.summasupport.dk
Avatar billede mikkel45 Novice
02. maj 2012 - 20:41 #2
Jeg glemte måske lige at nævne, .. at jeg har prøvet at skrive manuelt ind, dette lykkes nu også godt nok, men der kommer ikke noget i kassekladden efter udskrift af faktura
Avatar billede mikkel45 Novice
02. maj 2012 - 20:44 #3
nå der var du hurtig, du svarede lige mens jeg skrev :-)

Hvad mener du med ad hoc
Avatar billede ottobp Novice
02. maj 2012 - 21:03 #4
kan se  på dit  svar  her  om  at  faktura  forventes  at  give  dig  noget  i  kassekladden  -  at  der  noget  lidt basalt  som  du  skal  have  på  plads  om  programmets måde at  fungere  på

men  det  er  kanon  hurtigere  at  vise  dig  på  en  pc  til  pc  session,  hvor  vi  lige  laver  en  vareopret  -  bruger  denne  vare  på  en  faktura,  een  du  alligevel  står  og  skal  have  lavet  alligevel  -  og  så  skal jeg  vise  dig  hvor  den  gemmer  sig  når du  har  bogført  fakturaen

så  lad  mig  give  dig  et  ring  -  kan  se  på  din  webshop  at  du  har  aftenåbent  -  så  giv  mig  et  ring  (283 44 283)  eller  tag  røret
Avatar billede ottobp Novice
02. maj 2012 - 21:07 #5
med  ad hoc  mener  at  prisen  ændrer  sig  fra  køb til  køb  som  du  selv  indleder  med  at  fortælle

er  prisen  så  også  i  salgssituatione  forskellig  på  det  enkelte  salg ???