Avatar billede usse Nybegynder
02. maj 2012 - 15:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilken Bachelor Uddannelse (Datamatiker)?

Hej Folkens

Jeg er kommet i et dilemma i forhold til hvilken Bachelor jeg skal tage indenfor IT / Innovation

Jeg er uddannet Datamatiker (Har 3 års erhvervserfarring) og driver min egen virksomhed (Lidt stillestående), men planen er da at kunne leve af det engang.

Jeg har følgende uddannelser i kiggerten:
- (PBA) SOFTWAREUDVIKLING eller WEBUDVIKLING (1.5 år pga. merit fra Datamatiker)
- (PBA) Innovation og Entrepreneurship
- (PBA) Økonomi og IT (1.5 år pga. merit fra Datamatiker)
- (PBA Diplomingeniør) Proces og Innovation
- (PBA Diplomingeniør) IT (2år pga. merit fra Datamatiker)
- Master i IT

Ved dog ikke hvilken uddannelse der vil give mig mest i forhold til min baggrund, samt hvilken kandidat der er at fortrække bagefter?

Jeg gider ikke udelukkende at fokusere på hardcore programmering efter endt uddannelse, der skal også være noget dybde indenfor området. Gerne med fokus på en "Leder stilling", virksomheds forståelse og nytænkning.

I forhold til Master i IT, er der da nogle Bachelors der kan kompensere for fagpakkerne ?

Vil håbe der er nogen som kan vejlede lidt og kaste lidt lys over det.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. maj 2012 - 17:59 #1
Med kravene til Leder stilling, virksomhedsforståelse og nytænkning skal du nok kigge lidt på projektstyring og organisation.

Jeg ved ikke lige hvordan PBA'en med økonomi og IT er skruet sammen, men dens sidestykke på CBS er 50% organisation, 25% IT og 25% økonomi.
Uddannelsen sigter på enten konsulent eller projektarbejder indenfor organisationsoptimering, eller IT-chef i en virksomhed eller økonomichef i en IT-virksomhed.
Kombinationen af de 3 områder betyder at man ofte sidder i krydsfeltet og for de specialiserede eksperter indenfor disse områder, hvor man så forsøger at få dem til at forstå hinanden.
Der er ikke så meget dybde i BA'en pga. de 3 store områder, men forsætter du med en kandidat eller mastergrad, så er specialisering i den del.
Avatar billede usse Nybegynder
23. september 2012 - 15:07 #2
Er igang med uddannelsen Innovation og Entrepreneurship