Avatar billede Falandysz Nybegynder
02. maj 2012 - 11:17 Der er 7 kommentarer

Ny gamer pc..

Hejsa allesammen..

Jeg er på udkig efter en OK gamer pc. Har ikke så meget styr på hvad for noget indhold der er godt. Så ville lige høre om denne er pengene værd. Eller om det er helt skævt? Pris mæssigt osv.
Avatar billede dumle29 Nybegynder
02. maj 2012 - 11:27 #1
Det ville hjælpe betydeligt med nogle specs :P

Ellers kan du læse mit svar her:
http://www.eksperten.dk/spm/962220#reply_7939682

der er pc´er fra 5300 til 8000 kroner, allesammen pænt mega nice :P
Avatar billede Falandysz Nybegynder
02. maj 2012 - 11:36 #2
Avatar billede dumle29 Nybegynder
02. maj 2012 - 12:02 #3
jo :) det er bestemt en god en :) og prisen er fornuftig.

Hvis du vil vide hvad jeg gav for selv at bygge min pc - bare for lidt sammenligning:

*core i7-2600K
*2x4gb corsair vengance (senere noget nyt ram da jeg troede at jeg havde problem med de andre (havde keg så ikke :P))
*Asus sabertooth P67
*2TB seagate HDD
*corsair silentpro 850M (850w delvis modulær PSU)
*2x EVGA GTX560 i SLI
*coolermaster v8 køler (HOLD DIG LANG VÆK FRA DENNE KØLER. Sry for caps :P)
*standard DVD brænder
Total: 8500 DKK
Det er ca. 4-5 mdr. siden

Så du får altså meget for lidt mere.

prøv at ringe til sharkgaming, om de kan tilbydde bundkort der er SLI certificerede istedet for det bundkort der er inkluderet. Det vil lade dig smidde et ekstra grafikkort i en dag. :)
Avatar billede Falandysz Nybegynder
02. maj 2012 - 14:16 #4
okay.. cool nok. har set der er en del debat om om det kan betale sig at bygge selv.? kan det så det..? for har en god kammerat der er god til at bygge dem, men ikke har så meget forstand på hvad der er godt:)
Avatar billede dumle29 Nybegynder
03. maj 2012 - 20:38 #5
Det kan ikke altid betale sig at bygge dem selv, men jeg forstrækker det nu selv, for det første har jeg helt frit valg a kabinet og komponenter, og så synes jeg at det er en del sjovere :)

jeg har lige samlet et system til en ven (på papiret, nu skal han bare spare sammen ;P). Det sparker Røv for 8200 kroner, og der er da et par ting man kan spare væk.

Her er der en liste:
http://www.proshop.dk/Products/RetriveBasket.aspx?basket=&basketName=FraPz+Pz&basketId=da3d2a82-c522-4673-ab2b-cf8e08dc5b8d#.T6LPXO4jXGY.email

hvad jeg lige kan se hvor du nemt kan spare uden at ofre for meget, kan du spare på strømforsyningen (den er tiltænkt SLI), bundkortet, kabinettet og harddisken. Hvis du heller ikke skal bruge trådløs kan du også spare det væk :)

angående strømforsyningen, vil jeg sige minimum 650W.

Bundkortet skal bare være z77 chipset - socket LGA1155.

hvad angår kabinettet skal de have plads til dit bundkort, der skal du kigge på om kabinettet har plads til ATX eller micro-ATX samt kigge hvad størrelse bundkortet er.

Der var lidt at tygge på, sig til hvis du har spørgsmål
Avatar billede Bargisen89 Nybegynder
03. maj 2012 - 21:59 #6
Jeg brugte 4.800 på min computer, og den sparker da stadigvæk røv, selvom den er 7-8 måneder gammel!
- Genbrugte bare et par få ting, der sparer du mange penge!

* Kabinet! Havde et som var stort og pænt. (Kan findes til ingen penge, selv brugt, hvis man er ligeglad med hvordan den ser ud)
* Fan (Blæser)! Dem fik jeg skrabet sammen fra mine andre gamle PC'er, de er store, mange RPM (Rounds per minute) og støjsvage.
* DVD Drev & Brænder, også fra mine gamle PC'er!

Derefter fik jeg en computer som jeg selv fik samlet
(med hjælp fra brormand, da jeg er for fumlefingeret)

Skal siges at noget af det ikke ser SUPERDUPER i en Super-Geek's øjne, men hurtigt nok til at kunne holde et par år frem.

Specs:

ASRock 870 Extreme3 R2.0 (Bundkort)

Socket AM3 Phenom II X4 965 3,4Ghz (Quad-core, tog den dyreste, dog kunne man få en med 200 mindre MHz, til 300 kr. mindre!!)

2 TB WD Caviar Green WD20EARS (Harddisk)

650 Watt Energon ATX EPS (Strømforsyning)

4x4096 MB DDR3 1600MHz Kingston (Ram/Hukommelse)

Radeon HD 6770 1 GB PCIe XFX (Billigt grafikkort)

Så kom der selvfølgelig Ekspeditionsgebyr, forsendelse (5-10kg) og betalingsgebyr oven i .

Hvis man bare ved hvor man skal kigge, får du en god computer, til en lille håndfuld penge! :)
Avatar billede dumle29 Nybegynder
05. maj 2012 - 00:23 #7
"Hvis man bare ved hvor man skal kigge, får du en god computer, til en lille håndfuld penge! :)"

precis :D, og hvis man er villig til at gå AMD, så kan man også spare. Nu har jeg bare det lille problem at jeg hader AMD. Ikke af nogen grund, Jeg er vel bare lidt et mærkedyr :P

for mig er det Nvidia og Intel eller intet. Derfor synes jeg at du skal have lidt andre kommentare på der kan vise dig AMD siden.

Bargisen Tror du du ville kunne lave et build til ham?