Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
29. april 2012 - 16:44 Der er 10 kommentarer

fake "Sinicwall Gateway Anti-Virus Alert"

Hejsa,

Jeg er pludselig begyndt at få denne besked når jeg besøger en række webistes (herunder min egen):

Gateway Anti-Virus Alert

This request is blocked by the Firewall Gateway Anti-Virus Service. Name: JSRedir.GT (Trojan)

Hvad er nu det for noget?

Har just scannet med AVG (free edition), og den giver ikke noget. Jeg har haft en Sonicwall TZ 150, men den er ikke i brug mere.

Er det noget seriøst snask eller er det noget fake-pis eller noget helt trejde? Og hvordan kommer jeg af med skidtet?

mvh

rasmus
29. april 2012 - 16:52 #1
Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2012 - 16:53 #2
Det ser ikke ud til du har fået fjernet Sonicwall helt.
Tjek efter.
Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
29. april 2012 - 16:56 #3
Hvor og hvordan tjekker jeg det? Vill nok være det nemmeste inden jeg forsøger med alle mulige removal-programmer ;-)

Den har kun fungeret som router - har bare plottet stik i den og sat to maskiner til den. Har ikke konfigureret noget på den.

Lige nu er den slet ikke sat til noget som helst.

ras
Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
29. april 2012 - 16:56 #4
Tak, det prøver jeg.

ras
Avatar billede sand321 Nybegynder
29. april 2012 - 16:57 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2012 - 17:29 #6
#5
Proceduren i #1 er en smule bedre.
Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
29. april 2012 - 18:22 #7
det underlige er, at jeg får den på min egen side (hosted i byen), hvor der kun er en Wordpress og nogle Themes. Jeg får den kun på forsiden - ikke på øvrige sider.

har lige kørt denne: http://www.sophos.com/en-us/products/free-tools/virus-removal-tool/download.aspx?leadId=d8d83909-05a2-49b8-a83f-770281203283&response=2892a820fac5954ae360d607d0ccfa29 og den siger også, at maskinen er ren ...

Årøver #1 lidt senere og vender tilbage.

ras
Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
29. april 2012 - 20:41 #8
har lige tilgået siden fra iPhone. Samme besked. Tager lige fat i hosting i morgen og hører - det kan jo være, der faktisk er noget om snakken ;-)

ras
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2012 - 20:53 #9
Problemet er vel ikke større end at du lægger din backup af din side ind i stedet?
Avatar billede rasmus_carlsen Nybegynder
29. april 2012 - 22:10 #10
næææ, det er ikke noget problem (der er faktisk ikke rigtig noget på siden ;-))

Men hvis der er noget snask på min side, vil jeg gerne vide hvordan det er kommet derind ... hvis det lå i et af mine themes, ville der nok stå noget om det et sted på nettet, at et bestemt theme var fyldt med snask. Og avg ville vel finde snasket på min pc, for der ligger themet jo også.

ras