Avatar billede Mads_M Nybegynder
27. april 2012 - 19:41 Der er 1 kommentar

Feather

Jeg har fået en .pdf fil fra en leverandør som indeholder både tekst og billeder.

Det ene billede var super dårligt fritskrabet, så jeg har åbnet filen i illustrator, kopieret det omtalte billede over i en .eps fil som jeg har åbnet i photoshop og fritskrabet det, som jeg synes det skal være. gemt det igen som .eps og hentet det ind i orriginal filen.

Nu vil jeg gerne tilføje en feather effekt for at billedet ikke skal se så udklippet ud, og det kan jeg også godt, men kun når billedet er lille, hvis jeg trækker i billedet, så det får den ønskede størrelse, så forsvinder feather effekten. Jeg har så siddet og trukket lidt frem og tilbage i billedet, og der er simpelthen en skarp "kant" når billedet er under den størrelse virker effekten fint, og 1px større, så virker feather effekten ikke ??

Nogen der kan forklare hvorfor, hvor laver jeg fejlen eller er der en bedre/smartere måde at gøre det !?

På forhånd tak

Mads
Avatar billede prodic Mester
27. april 2012 - 21:04 #1
Uden at have set din fil er det lidt noget gætværk, men kan det skyldes at du ikke har aktiveret Scale Stroke and Effects under Transform?
Det burde effekten ikke forsvinde af ved 1px forstørrelse, men man ved aldrig.

Som en omvej så kan du jo lave din feather/fritlægning i Photoshop og placere den .psd-fil ind i Illustrator.
Bør give samme effekt.

Alternativt så skal vi nok kunne se din .eps-fil for at komme nærmere. Jeg skal i hvert fald. :-)