Avatar billede Claus Mester
26. april 2012 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Charset php mailform

Koden som spørgsmål drejer sig om, kan ses her: http://pastebin.com/N09MW0Z3

PÅ min hjemmeside har jeg en mail formular hentet herfra http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-php.php#kontaktformular.

Men en tekst jeg modtager fra mail formularen, samt den tekst som afsenderen modtager som en kopi, er uden formatering, så ÆØÅ leveres som Ã¥ tegn.

Jeg har læst mig frem til, at det har noget at gøre med content-Type og charset utf-8 og at det skal indsættes et eller andet sted.

Mit spørgsmål er nu: præcis hvilken tekst skal jeg indsætte og hvor i koden?
Avatar billede tobrukDk Novice
26. april 2012 - 16:14 #1

<head>
<meta charset="utf-8">
<title>google.dk</title>
</head>

f.eks :) hvis det ikke virker så skrive :D
Avatar billede kjeldsted Novice
26. april 2012 - 16:34 #2
#1: Det virker næppe i en mail ;)

Du skal i headeren indsætte følgende:

$headers .= 'Content-type: text/html; charset=UTF-8' . "\r\n";
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
26. april 2012 - 18:19 #3
du kunne også springe over hvor gærdet er lavest og bruge olebole's function vist i http://www.eksperten.dk/spm/961816 #3
der er header og tegnsæt på plads for dig.
Avatar billede Claus Mester
04. maj 2012 - 20:20 #4
Har ikke glemt mit spørgsmål. Har bare haft rygende travlt. Skal nok vende tilbage!
Avatar billede Claus Mester
05. maj 2012 - 09:05 #5
Ok. Nu har jeg siddet og rodet med det i flere timer og søgt på nettet, højt og lavt. Frustrationsniveauet er i rødt.

#2: På hvilke linjer skal jeg indsætte det du skriver? Jeg har forsøgt at indsætte det sidst på linje 42 og 45 uden held.

#3: Jeg kan slet ikke overskue forslaget. Der skal tilføjes og fjernes felter og kode. Min viden er simpelthen for begrænset lige pt.
Avatar billede Claus Mester
16. juni 2012 - 00:04 #6
Spørgsmålet er efterhånden blevet gammelt så jeg lukker da der ikke er kommet svar.

Men tak for tidligere respons!!