Avatar billede Pattywack Nybegynder
25. april 2012 - 13:02 Der er 4 kommentarer

Linksys 4200 hopper stadig af nettet efter ændring af kanal.

Det drejer sig om en Linksys 4200 router som jeg har haft i et par uger nu, den startede fint ud med at holde et par dage uden at hoppe af nettet. Et par dage senere begyndte den så at hoppe af nettet, derefter valgte jeg så at skifte kanal på udgangen, routeren har så 2 forskellige fobindelser mig bekendt, jeg er ret ny inden for det her, en i 2.4 GHz og en i 5 GHz kategorien, jeg befinder mig i et boligkompleks med ret så mange trådløse forbindelse, alle sammen kører på 2.4 GHz. Nå efter jeg havde skiftet kanal på routeren skete der ikke rigtig så meget, den gør det stadig og den eneste måde jeg kan få internettet på igen er ved at reboote min router hvilket slet ikke er en særlig holdbar løsning i længden. Jeg har taget et SS af WIFI scanner for at give lidt hjælp til måske løsning af problemet. Internettet er markeret og hedder Wolff.

http://img29.imageshack.us/img29/2997/skrmbillede20120425kl12.jpg
Avatar billede sand321 Nybegynder
25. april 2012 - 13:23 #1
Kører den stabilt med lan kabel?
Blinker dsl lampen når du ryger af?

Det kan jo være internetforbindelsen det er galt med.
Avatar billede Pattywack Nybegynder
25. april 2012 - 13:27 #2
Den kører stabilt med Lan kabel på min stationære computer, har aldrig haft problemer med internettet der. Det er kun på den trådløse forbindelse.
Avatar billede sand321 Nybegynder
25. april 2012 - 13:38 #3
Ok. Du kan prøve at opdatere firmwaren og se om det hjælper.

Nogle gange hjælper det osse at skifte krypteringstypen på routeren. Bare ikke til WEP da det er meget nemt at knække.

Du kan dog evt osse prøve at teste om det virker når du kører uden kryptering for at finde ud af om det har noget med krypteringen at gøre.

Det er ikke altid du kan få noget ud af at skifte kanalen, når du er et sted med mange trådløse netværk kan hele spektret være godt brugt så der opstår megen interferens.

Kan desværre ikke se billedet, da det er blokeret på den internetforbindelse jeg bruger.
Avatar billede Pattywack Nybegynder
25. april 2012 - 21:46 #4
Okay opdateringen af dette firmware resulterede i en masse rod med mine enhedder i hjemmet, tror bare ikke det har været nogen god dag..

Opdateringen slog fejl og hele min routere startede forfra, det resulterede i at jeg ikke kunne bruge programmet jeg havde lagt på min computer, da jeg så satte CD'en fra Cisco i min Macbook Pro slugte den CD'en og jeg kan nu ikke få den ud. Jeg har fået sat routeren op igen men tør snart ikke røre ved noget mere. Routeren gør stadig det samme. Jeg har været inde under avanceret indstillinger og kan se at jeg kan ændre nogle forskellige ting:

Network Mode: Mixed, Wireless-A only, Wireless-N only, Disabled.
Channel Width
Channel
SSID Broadcast
Alle tingene kan ændres for både 5GHz og 2.4 GHz. Evt ideer til hvad jeg kan ændre på?