Avatar billede feliz Nybegynder
24. april 2012 - 17:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sammenligning af RAM

Hej
Jeg skal købe 2x4GB ram til min MacBook Pro (medio/primo 2011). Jeg har valget mellem disse to:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=702543

og

http://www.edbpriser.dk/ram/crucial-2-x-4-gb-id-4940812.aspx

Hvilket produkt ville i foreslå? De ser helt ens ud på nær at det ene er fra Corsair og det andet fra Crucial. Pris forskellen betyder ikke noget.

På forhånd mange tak for jeres tid :)
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. april 2012 - 17:56 #1
umiddelbart kort for hovedet tror jeg ikke nogle af de ram vil virke i din macbook, de kører med en bestemt type, kan bare ikke huske hvad typen er, men som udgangspunkt ikke står noget om kompabilitet med mac så ville jeg kigge efter nogle andre ram, eller ihvertfald sikre mig at de passer :)
Avatar billede feliz Nybegynder
24. april 2012 - 18:03 #2
De skriver at man skal købe DDR3 204 PC-10600 1333 mhz, hvilket de også er. Så vidt jeg ved, så er se ram der passer specielt til Mac bare normale som er meget dyrere.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. april 2012 - 18:07 #3
nej desværre er det ikke så simpelt, det er noget med at de er bufferet eller sådan noget, som sagt kan jeg ikke huske hvorfor man skal købe dem der er beregnet til det, men jeg har kendskab til MANGE som bare er gået ud og købt de andre og har måttet sande at de ikke virkede.
Avatar billede buttwipe Juniormester
24. april 2012 - 18:30 #4
Jeg kender ikke nogen der har haft problemer med at sætte pc ram i en moderne Mac, for en Mac er dybest set bare en pc.
For at være på den sikre side kan du dog vælge ram som er testet på en Mac:

http://kortlink.dk/proshop/awkf

Prisen er vist stort set den samme.
Avatar billede feliz Nybegynder
24. april 2012 - 19:05 #5
De to jeg linker til er ikke buffered og det er den blok som buttwipe linker til heller ikke. Jeg tror ikke rigtig der er forskel. Det eneste Apple skriver er på denne side:

Antal hukommelsespladser    2
Basishukommelse    4 GB
Maksimal hukommelse    8 GB
Hukommelseskortets specifikationer    - DDR3-format (Double Data Rate Small Outline Dual Inline Memory Module)
- 67,6 mm x 30 mm
- 2 GB eller 4 GB
- 204-pin
- DDR3-RAM af typen PC3-10600 med 1333 MHz
Yderligere bemærkninger    For at opnå den bedste ydeevne skal du udfylde begge hukommelsespladser og installere moduler med samme hukommelsesstørrelse på hver plads.

http://support.apple.com/kb/HT1270?viewlocale=da_DK#link1

Jeg har bestilt de Corsair jeg har linket til øverst. Nu prøver jeg at teste det, så kan jeg lige melde tilbage. For nu: tak for jeres svar :)
Avatar billede feliz Nybegynder
24. april 2012 - 19:07 #6
Hov. Det skulle så ikke have været et svar.
Avatar billede feliz Nybegynder
09. maj 2012 - 00:40 #7
De virkede uden problemer, så der er tydeligvis ingen grund til at købe de dyre ram hos Apple.