Avatar billede kongknabe Nybegynder
23. april 2012 - 19:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Prestashop - Håndtering af kreditnota ved gæstekøb...

Hej, jeg arbejder på en opsætning af Prestashop 1.4.5.1 og kan simpelthen ikke gennemskue hvordan det er meningen at man skal håndtere henholdsvis returnering af varer, samt fremsendelse af kreditnota til kunden, når kunden blot har benyttet gæstekøb, uden at oprette en konto!?

Når man giver ordren status: Refund, samt opretter en Kreditnota (credit slip) i bagkontoret modtager kunden en mail om at der er blevet oprettet en kreditnota som man kan se ved at logge ind på sin profil.. Men hvis man som kunde benytter "guest tracking" er denne kreditnota ikke tilgængelig til download.. blot den originale faktura...

Det sakl helst ikke være muligt at oprette sig som kunde på shoppen hvorfor jeg søger en løsning på dette!?

Mvh. Rasmus
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2012 - 20:36 #1
kunden skal ikke have en kreditnota, men pengene retur - når du modtager returvarer, så skal der fra kundens side medfølge en kopi af faktura, og så sender du beløb til den konto, som i sin tid betalte (du skal ikke betale kontanter retur - kun overføre til samme konto, som betalte)
Avatar billede kongknabe Nybegynder
23. april 2012 - 20:50 #2
Ham jeg opsætter shoppen for har arbejdet med salg hele sit liv og han siger at kunden netop SKAL have en kreditnota ved en refundering.. Kreditnotaen skal bruges til modregning i kundens bogføringssytem.. - Samtidig er dette vel også den eneste mulighed hvis kunden f.eks. kun returnere 1 af 3 varer, med mindre man så skal sende dem en ny faktura på de resterende to varer!?

- Er selv helt blank på området men kan se at Prestashop er indrettet sådan at brugere med en konto kan logge ind og downloade deres kreditnota, men kan ikek finde nogen mulighed for dett til kunder uden en bruger konto.
Avatar billede kongknabe Nybegynder
23. april 2012 - 21:18 #3
"Det er sælgers ansvar at udarbejde en kreditnota og sørge for en kopi til kunden."

Citat fra følgende link: http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/ordbog/kreditnota

- Ser altså ud som noget kunden skal have!?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2012 - 08:54 #4
du må se, om du kan lave et direkte link til kreditnota (uden at kunden/gæsten kan bladre rundt i andre gæste-køb) eller vedhæfte en pdf-kopi til email (det ville jeg nok foretrække).
Avatar billede kongknabe Nybegynder
15. maj 2012 - 15:10 #5
Lukket