Avatar billede visionize Nybegynder
07. august 2001 - 20:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Top liste

Jeg skal til at starte en projekt som kommer til at fungere som www.chart.dk / www.Peak.dk . Dvs. at jeg kan logge antal brugere osv. på andre sites ved at de sætter en bestemt kode ind.

Spørgsmålet er:
Hvordan kommer jeg igang???
Kender I til gode links der beskriver hvordan man laver sådan et program???
Nogle steder man kan købe / downloade allerede eksisterende løsninger???

På forhånd tak

Jonas
Avatar billede bbs Nybegynder
07. august 2001 - 20:37 #1
Du skal jo egentlig bare komme igang med at tegne en skitse.
Der efter, skal du se hvad du selv kan lave.
Hvis du ikke selv kan lave det hele, så må du jo ansætte en programmør til opgaven.
Besøgende får du vha. at \"annoncere\" her på eksperten.dk, når der er mulighed for det.
Avatar billede fozzi Nybegynder
10. august 2001 - 22:48 #2
hvad er det du skal bruge  til webben ???

PS er det noget asp php eller hvad ???

MVH fozzi

så kunne det være at jeg kunne hjælpe DIG
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
18. august 2001 - 17:41 #3
Jeg kender ikke din baggrund, men skal jeg give dig et råd, så er det i hvert fald ikke et begynder-projekt. Men skal som udgangspunkt vide noget om trafikrapportering (f.eks. definitioner af unikke besøgende, pageviews osv.) - og derudover skal man lave et effektivt stykke software, da load-tider på sådan en counter-ting jo er meget vigtige. Belastningsnivaeuet på serveren vil med stor sandsynlighed blive ret højt, så fra starten bør du nok overveje at skaffe mindst én dedikeret server.

\"købe/downloade\" - købe kan du altid (kontakt et programmerings-firma og stil dem opgaven). Downloade gratis er nok mindre sandsynligt, men det er selvfølgelig altid værd at lede.

:-)
Avatar billede visionize Nybegynder
30. august 2001 - 14:11 #4
Spørgsmålet lukkes da jeg selv har fundet en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 14:13 #5
Jeg er nysgerrig, hvad var løsningen?
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
30. august 2001 - 14:26 #6
Samme her - fortæl :-)
Avatar billede visionize Nybegynder
30. august 2001 - 20:32 #7
Denne person tilbyder at man kan lave sin egen \"Chart\" gratis:
http://www.phpee.com

Så det kan bare tilpasses, oversættes og så er det klar.

Er det ikke genialt?