Avatar billede tonic Mester
20. april 2012 - 21:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Når jeg åbner Explorer, åbner en ekstra fane

Inernet Explorer 9 | Windows 7.

Jeg har det problem at der åbner to browservinduer, når jeg klikker på ikonet. Der kommer er vindue som der der skal, og så et mere på en ny fane (em Microsoft side med noget om Explorer 9 - "Din browser er blevet opgraderet").

Hvorfor der det og hvordan løser jeg det?

Internet Explorer er valgt som sandardbrowser.
20. april 2012 - 23:04 #1
Funktioner [Alt] [X]
[Internet Indstillinger]

Hvad står der her mht. 'Startside' ?
Avatar billede tonic Mester
20. april 2012 - 23:16 #2
Avatar billede olebole Juniormester
20. april 2012 - 23:26 #3
<ole>

Det er længe siden for en aldrende hukommelse, men jeg mener, der er en knap på siden om opdateringen, hvor du kan lære om den nye versions features. Prøv at klikke på den - vent til ny side loader - og luk siden. Prøv så at lukke browseren og åben den igen. Mon så ikke du er fri for den ekstra fane(?)

/mvh
</bole>
Avatar billede tonic Mester
20. april 2012 - 23:37 #4
Sådan en kan jeg altså ikke få øje på!??

Jeg har læst teksten, og alle links er bare til sider med yderligere information.

Er nød til at slutte nu og vende tilbage i morgen (der er en som skal sove hvor pc'en står).
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2012 - 08:31 #5
har du prøvet at nulstille den

funktioner
internetindstillinger
avanceret
nulstil

m.v.h
Avatar billede tonic Mester
21. april 2012 - 12:12 #6
Hej igen.

Det ser ud til det har løst sig selv. Når jeg i dag åbner Explorer, kommer den ekstra fane ikke.
Måske det er noget der har været sat til dukke op indtil et bestemt tidspunkt. Var begyndt efter en recovery kørsel på pc'en.

Men problemet er i hvert fald forsvundet. Med mindre det er midlertidigt. Men så må jeg jo oprettet en ny tråd.
Avatar billede tonic Mester
21. april 2012 - 12:14 #7
Men problemet er i hvert fald forsvundet. Med mindre det er midlertidigt. Men så må jeg jo oprettet en ny tråd.

Hvis ikke #5 virker. :)
Avatar billede foodear Praktikant
25. april 2012 - 10:32 #8
Du kan også bruge kør> inetcpl.cpl > nulstil IE.

Det hjalp mig med et lignende problem

Sørg for at ingen vinduer er åbne når du gør det.
Avatar billede foodear Praktikant
25. april 2012 - 10:42 #9
Tryk Win + R -> Skriv "inetcpl.cpl" tryk ok -> Vælg fanen Avanceret -> Tryk på nulstil.

Efterfølgende gå til fanen generelt. Slet ALT hvad der står i feltet Startside. Skriv adressen på din ønskede start side, eks. www.google.dk

Første gang IE startes herefter skal du gennemfører guiden med de grundlæggende indstillinger. Og så skulle den helst ikke komme mere ;-)
Avatar billede tonic Mester
20. maj 2012 - 17:56 #10
Som sagt er problemet forsvundet af sig selv, så jeg kan ikke rigtig afprøve de nævnte metoder. Men tak for svarene. Dem vil jeg gemme...