Avatar billede w13 Novice
19. april 2012 - 10:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program/metode til at foretage ghost af computere?

Hej Eksperter

På min arbejdsplads har vi i mange år kørt med en gammel version af Norton Ghost, når vi skulle ghoste en af vores computere.

Det foregik med disketter og var i det hele taget meget besværligt!

Derfor kunne det være interessant at høre, om nogen af jer har erfaringer med lidt mere moderne og nemmere måder at foretage en ghost-kopi af en computer og lægge den ned på en anden.
Hvilke programmer bør man kigge på?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede Blueeyez Mester
19. april 2012 - 11:18 #1
bruger personligt Clonezilla, det kan bruges som server udgave som du nok vil kunne se fordele ved, men den udgaver koster så (Hvis jeg husker korrekt)

Programmet skal bootes og minder om linux (Debian) installation) men det er nemt, hurtigt og så virker det :)

Eneste problem jeg har oplevet med det var at jeg skulle lave et mbrfix på en brugt klon, men det kan gøres meget hurtigt og nemt med windows installation cd :)

Jeg vil os tilføje at du kan lave en hdd til hdd kopi og image til hdd kopi og der er flere muligheder, nu skrev du blot den med hdd til hdd, jeg bruger selv image for at have plads til flere kloner :)

Eneste ulempe jeg oplever ved det er at hvis vi laver en klon af en 160 GB hdd så skal destinationen (Den nye hdd) være på samme kapacitet eller mere og så vil den stadig kun bruge de 160 GB.. (Men når de pisk så er uddelt til programmet, så tager det få minutter og lave en klon, så længe du bruger en hurtig vej.. dvs esata, firewire og måske usb 3.0.. usb 2.0 er ikke lige til at anbefale ;)
Avatar billede thov Forsker
19. april 2012 - 14:01 #2
Brug et program som kører fra Windows, og som komprimerer med det samme.
Easeus http://www.todo-backup.com/business/

Private kan bruge den knapt så avancerede gratisversion, men $39 vælter ikke budgettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2012 - 21:00 #3
http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
Bruger selv denne, bare i 2011 versionen.
Den kan ud over at lave imagefiler, køre daglig backup af personlige filer og mail programmet.
Avatar billede w13 Novice
11. juli 2012 - 11:51 #4
Tak for jeres svar alle 3 - smid svar, så fordeler jeg nogle point. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2012 - 16:05 #5
svar