Avatar billede juleulven Nybegynder
18. april 2012 - 19:54 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Excel 2007: regnskab/autosum

Hejsa

jeg har et lille firma hvor i jeg i ny og næ skal lave regnskab.
Dette regnskab kører jeg i Excel 2007.

Jeg har nogle =SUM(E3:E99)
Disse kolonne sammenregninger er grundlæggende udgifter og indtæger. disse bruges til sammenregning på hovedarket så jeg kan se resultat.

MEN i ny og næ har jeg behov for, at markere EN af ovenstående celler (f.eks E14) som værende "intern forbrug".
Inten forbrug må IKKE iregnes i summen.

f.eks lave en aktiv knap/funktion der fjerner den celle man klikker på fra regnestykket? Er det muligt?

hvis ovenstående er muligt kan man i samme ombæring sige, at det tal der står i udvalgte celle skal indgå i en sammenregning på "hovedarket" ?

Jeg håber spørgsmålet er forståeligt :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
18. april 2012 - 22:46 #1
Prøv med Sum.Hvis
Avatar billede juleulven Nybegynder
24. april 2012 - 08:52 #2
så fandt jeg ud af det...
=SUMIF(E3:E99;"salg";F3:F99)

Godt nok skal jeg definere hver "indtastning" med et ekstra "navn" og en ekstra kolonne i arkne men det virker efter hensigten.

så nu kan jeg nemt differencerer moms, salg, udgifter (indkøb ekstern/intern) og drift...

så super godt...  smid et svar så deler vi i porten :)
Du ledte mig ihvertfald på vejen
Avatar billede supertekst Ekspert
24. april 2012 - 09:07 #3
Fint - det får du så..