Avatar billede ringeby Nybegynder
18. april 2012 - 10:44 Der er 3 kommentarer

Overbevis mig om IPad i Undervisning

Jeg er underviser på et IT forløb og har flere års erfaring med det. For at overbevise min chef med at vi skal træde ind i iPad verdenen, skal jeg bruge nogle argumenter. Udover at argumentere for at følge tidens trend, har jeg lidt svært ved det i forhold til at sige til hende

KØB iPads

Vi underviser i almen IT, som

Office pakken, Nem-ID, Google og dertilhørende services og værktøjer (Picasa, gmail,osv.), Skype, Sikkerhed, osv.

Hvordan kan jeg argumentere for at bruge en iPad til det i forhold til eks. Officepakken? Rygter siger at der kommer en Office APP men kan jeg vide mig sikker på det...

Jeg kunne godt bruge 5 gode argumenter... :)

Yderligere info: Vi får smartboards om en måned, vores kursister bruger bærbare PC'er og det kunne tænkes at iPad overbevisningen forplanter sig til at kursisterne kunne bruge dem
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2012 - 11:12 #1
Well hvis du end ikke selv kan argumentere, så er det da noget af et projekt du vil have gang i, ejer du selv en ipad? :)

Jeg vil måske råde dig til og kigge på følgende: http://gearnyt.dk/ubuntu-kommer-til-tablets-smartphones-og-tv-i-2014/
Avatar billede Titanic15 Praktikant
18. april 2012 - 23:11 #2
Hvis skolen købte ipad 2 eller 3 til alle i klassen.
bruger skolen jo ikke penge på bøger eller udprint.

som ofter hurtigt bliver dyrere.

Ps. Hvis skolen skal købe en masse ipad, så lås dem inde og med alarm, jeg tror at de kan være i høj kurs hos indbrudstyve.

Man har jo desværre set det med næsten 500 bærbare der blev stjålet på en gang et sted uden alarm og overvågning.

Titanic15
Avatar billede Titanic15 Praktikant
24. maj 2012 - 13:06 #3
Hvis skolen købte ipad 2 eller 3 til alle i klassen.
bruger skolen jo ikke penge på bøger eller udprint.

som ofter hurtigt bliver dyrere.

Ps. Hvis skolen skal købe en masse ipad, så lås dem inde og med alarm, jeg tror at de kan være i høj kurs hos indbrudstyve.

Man har jo desværre set det med næsten 500 bærbare der blev stjålet på en gang et sted uden alarm og overvågning.

Titanic15