Avatar billede jdann Mester
16. april 2012 - 15:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Overførsel foto til PC

Hej
Jeg mangler noget :)
Skal overføre billeder fra kamera til PC.
Forbinder kamere til PC med USB som sædvanlig
Her plejer så at dukker en meddelelse op om hvad Windows skal foretage sig -
Udskrive billeder Vise dias
Kopiere billeder til mappe på computer
m.m.

Denne meddelelse er HELT blank -

Hvis jeg finder kamera i Stifinder og beder om at hente billeder der kommer der en meddelelse om at guiden ikke kan finde kamera
Der kontakt til kamera og har også fået besked om at kamera er tilsluttet

Hvordan får jeg mon klaret dette problem
Kan nogen hjælpe ?

VH

Jørgen
16. april 2012 - 15:56 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede jdann Mester
16. april 2012 - 16:13 #2
Sorry
Windows XP
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2012 - 20:03 #3
Er der i egenskaber-automatisk afspilning rettet til hvad der skal foretages når Window opdager hvilke filer der er tale om?
Avatar billede jdann Mester
16. april 2012 - 21:24 #4
Tja
Hvordan ser man det

Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2012 - 13:20 #5
Går du i denne computer og finder den usb port som dit kamera kommer ind på, der højreklikker du på denne og vælger egenskaber.
Inde i egenskaber er der noget der hedder automatisk afspilning.
Her kan du rette til så når du har billeder der kommer på, skal der udføres en given handling.
Avatar billede jdann Mester
17. april 2012 - 14:27 #6
Nu har jeg været inde i enhedshåndtering for fået alle USB porte frem, men uanset jeg har forsøgt med alle så finder jeg ikke den port mit kamera er på.
Jeg har måske glemt at sige, at jeg forbinder mit kamera gennem en USB hub, men har prøvet at sætte kamera direkte i USB stik på PC eren, men der sker stadig ikke noget.
Måske skulle man smide det efter en gal kat :)

VH
Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2012 - 15:24 #7
Jeg skriver da ikke noget om enhedshåndtering??
Du må kunne se din hub i denne computer.
Højreklik på den og vælg egenskaber-automatisk afspilning.
Har du ikke den mulighed??
Avatar billede jdann Mester
17. april 2012 - 15:37 #8
jeg er ked at være lidt besværlig - kan finde man USB porte - men ingen der viser mit kamera - og ligegyldig hvilken usb port jeg højreklikker på så fortæller den ikke noget om automatisk afspilning under egenskaber.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2012 - 20:23 #9
Du er da ikke besværlig. Det er dit kamera der er det :-)
Har du overvejet om det kunne være dit kabel der måske kunne være defekt?
Har du en kortlæser på pc kunne du udtage kortet fra kamera og overføre den vej måske?
Avatar billede jdann Mester
17. april 2012 - 21:56 #10
Hej igen
Nej kan ikke være kamera og kabel - har netop for en time siden prøvet at overføre på en lånt PC - der fungere alt helt som det plejer - uden nogen problemer.
Jeg har så fået gang processen, men der må stadig være en fejl af en slags på min egen PC -
Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2012 - 22:15 #11
Prøv at afmontere det du bruger usb til (minus tatatur og mus)
Gå i Enhedshåndtering og fjern usb enheder. Genstart pc og put dine enheder på en ad gangen.
Windows vil nu geninstallere driverne til hardwaren (og forhåbentligt også dit kamera)
Avatar billede jdann Mester
18. april 2012 - 16:56 #12
Jeg tror ikke driver mangler.
Når kamera forbindes kommer der skraks et felt med navn på kamera samt " kemara er tilsluttet" - men med blank felt.
Herefter dukker endu et felr frem - som siger at flytbar disk F er tilsuttet - men også her er feltet blank uden de spørgsmål som plejer at stå her om hvad det skal foretages.
Jørgen
Avatar billede jdann Mester
01. maj 2012 - 08:05 #13
lukker spørgsmål - ingen løsning
Jørgen