Avatar billede computerhelp Nybegynder
15. april 2012 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af grafikkort til bærbar

hej eksperter!

Jeg skal have mig et nyt grafikkort pga. jeg ikke kan trække minecraft.

Specifikationer:
klassifikation: 5,7
RAM: 8 GB
processor: intel(R) Core(TM) i5-2430M CPU @ 2.40Hz 2.40 Hz
systemtype: 64 bit
producent: Lenovo
model: Lenovo Win7 PC

Det skal lige siges at dette er en bærbar!!! ;)

tak på forhånd!!!
Avatar billede KHHP Juniormester
15. april 2012 - 14:43 #1
Du kan ikke skifte grafikkort i bærbare. Det der er dit problem er at du kører med Intels Core i-serie og her er der indbygget grafikkort, som hedder Intel HD Graphics 3000. De fleste computere har dog også et AMD Radeon eller nvidia GeForce grafikkort. Kontrolpanelet til disse kort bestemmer hvilket der skal bruges. Nu ved jeg ikke med nvidia, men med AMD Radeon kan du højreklikke på skrivebordet og vælge "konfigurer grafik med understøttelse af skift" og så kan du sætte minecraft til Høj Ydeevne og derved bruger den AMD Radeon til spillet, i stedet for Intel HD 3000.
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2012 - 14:45 #2
Det kræver et MXM slot, hvilket de færreste OEM-maskiner har. Der er meget få Lenovo'er der har det, så sandsynligheden er meget lille.
Derudover skal du have fat i et nyt kort, som er mindst lige så svært, og dertil møg dyrt.
Og sidst men ikke mindst, skal du have opgraderet kølingen i den bærbare, hvilke igen heller ikke er lige til hvis ikke umuligt.

Alt i alt, så er sandsynligheden yderst lille for at det kan lade sig gøre.
Avatar billede juleulven Nybegynder
15. april 2012 - 14:47 #3
Hejsa

Det er desværre et meget nemt svar... Det ER ikke muligt, at udskifte grafikkort i bærbare. i 95% af alle tilfælde er grafikkort på bærbare en integreret del af motherboardet.

MEN der er mulighed for, at man via adaptorer og et alment stationært grafikkort & ekstern PSU kan tilslutte det den bærbare via et adaptor stik.

men det kræver en del undersøgelse for om ens bærbare kan håndtere de forskellige krav...

kig lidt på det her link:
http://www.techradar.com/news/computing-components/graphics-cards/how-to-make-an-external-laptop-graphics-adaptor-915616

Personligt ville jeg sige: IKKE MULIGT men det ER muligt det er bare hamrende bøvlet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2012 - 15:13 #4
Hvad hedder din model?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2012 - 15:16 #5
Købte du den du nævnte her?
www.eksperten.dk/spm/956207

Hvis ja, så burde du sagtens kunne køre Minecraft!
Avatar billede computerhelp Nybegynder
15. april 2012 - 16:52 #6
ja jeg købter den, men minecraft lagger groft, hvis jeg tager den på højeste grafik!!! Jeg kan dog trække StaCraft 2, LoL, HoN, Counter strike, ship simulator uden problemer??? ;)

Kan du hjælpe?
Avatar billede computerhelp Nybegynder
20. april 2012 - 22:54 #7
tak for svaret!!!