11. april 2012 - 10:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Extern HD - Backup af løse filer - til/fra M$ PC og MAC ?

"Rigtige Mænd Tager Ikke BackUp - Rigtige Mænd Græder Tit..."

Extern HD - Tilsluttet via USB - Backup af løse filer - fra M$ PC og MAC ?

WIN7 på PC'en
samt
MAC "et eller andet"

Altså på samme Extern HD ønskes BackUp af diverse mapper/filer til/fra ovenstående systemer...

Det skal også være muligt at copy "PC" BackUp'et filer tilbage til MAC'en ... og omvendt...

Jeg har ikke en dyt forstand på MAC ... men hvordan skal dette håndteres ?
Avatar billede KHHP Juniormester
11. april 2012 - 11:52 #1
Med løser filer, mener du så f.eks. dokumenter, regneark, præsentationer osv.?
Hvis det er det, så er det et simpelt copy/past mellem begge systemer.
Både fuldt opdateret Mac OS X 10.6 Snow Leopard samt de nyere udgaver af Mac OS X(10.7 og 10.8) understøtter ligesom windows 7 exFAT filsystemet, som du kan formatere din eksterne HDD til at benytte.
Hvis vi snakker at gendanne fra en komplet system backup i windows, kan den ikke åbnes i Mac, og en Mac-backup(TimeMachine) kan heller ikke åbnes i Windows.
11. april 2012 - 11:58 #2
Der ER 'løse' mapper/filer - ikke Recovery/Image ell. lign. ...

Dvs. den Ext. HD skal formateres i exFAT filsystemet ? Via WIN7's format menu ?
Avatar billede KHHP Juniormester
11. april 2012 - 12:21 #3
Det er som sådan underordnet om du gør de via formater menu i windows eller bruger diskværktøj på Mac.
11. april 2012 - 23:36 #4
... OK - det prøver jeg en af dagene .. når jeg lige er ved en MAC + PC ...

---

Under alle omstændigheder Læg [svar] ...
Avatar billede KHHP Juniormester
12. april 2012 - 08:36 #5
For du her