Avatar billede muratkaya9 Novice
10. april 2012 - 19:28 Der er 5 kommentarer

Hvordan laver jeg flere sprog og undertekster i en dvd..

Hej.

Jeg skal til at lave en dvd, hvor indholdet af dvd´en skal være om et kursus, der skal være baggrunds stemme og undertekster.

Jeg har brug for hjælp til:

1: Hvordan man laver flere undertekster i en dvd.

2: Hvordan man laver flere sprog.

3: Og jeg skal kunne selv designe startsiden af dvden og lave en manu hvor man kan vælge de forskellige sprog og dele man vil se af kursuset.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede pvaa Nybegynder
12. april 2012 - 13:22 #1
Skal video-filen ligge på en cd, eller må en tilslutning fra pc til skærm også være en løsning?

Der findes mange free-licens programmer, som kan tilføje flere undertekster. Undertekster kan findes på google ved at skrive navnet på filmen, og efter hvilket sprog + subtitles.

Med hensyn til de free-licens programmer, sker der tit det, at der kommer på noget tekst på filmen, fra dem som har produceret programmet. Dette løses ved at købe programmet. Højst er par hundrede kr.

Venlig hilsen,
pvaa
Avatar billede tiger_dk Mester
13. april 2012 - 10:53 #2
jeg hopper lige med på sidelinjen, jeg vil der gerne høre hvad i finder ud af....
Avatar billede muratkaya9 Novice
13. april 2012 - 11:45 #3
Hej

Beklager, jeg troede at jeg havde svaret.

Det skal være en der kan afspilles fra en dvd afspiller.

Det gøre ikke noget at det koster penge, har du en god program du kan anbefale?

Venlig hilsen
Murat
Avatar billede tiger_dk Mester
13. april 2012 - 12:09 #4
prøv at tage et kig på denne artikel, der er lidt forskellige programmer :

http://www.streetdirectory.com/travel_guide/135572/software/best_software_solution_for_dvd_presentation.html
Avatar billede muratkaya9 Novice
13. april 2012 - 19:27 #5
Nu har jeg endelig hentet DVD Presentation!
Men nu er problemet, at jeg ikke kan overfører nogle video filer over i programmet.

Jeg har hentet prøve versionen, kan det være der for:/

Jeg har prøvet med avi, mp4, wma