Avatar billede mabiom92 Nybegynder
10. april 2012 - 09:35 Der er 5 kommentarer

DATABASE HJÆLP!! MEGET VIGTIGT!!

Hej.

Jeg sidder med et større problem.

Jeg skal lave en database ud fra en bookingform jeg har lavet på min hjemmeside. Men er meget i tvivl hvilke der skal være primær nøgler osv.

Jeg har følgende i min booking form:
Navn
Email
Adresse
Postnr.
By
Telefon

** Er der ikke noget med man laver et ID?

Er lidt på bar bund? Så håber nogle kan hjælpe!
Avatar billede keysersoze Guru
10. april 2012 - 10:13 #1
Et id med autonummerering ser ud til at give fint mening i ovenstående tilfælde - der er jo ingen andre unikke elementer i listen.
Avatar billede mabiom92 Nybegynder
10. april 2012 - 10:20 #2
Kan du måske forklare hvordan databasen skal stilles op?
Avatar billede keysersoze Guru
10. april 2012 - 10:31 #3
Du har to muligheder - enten én tabel med de kolonner du har i din booking form og så et id-felt, eller det samme pånær at du ikke gemmer by men i stedet lader postnr være en fremmednøgle til en postnr/by tabel.
Avatar billede mabiom92 Nybegynder
10. april 2012 - 11:42 #4
Tænker jeg skulle have en tabel med Navn og Efternavn.
En anden tabel med Email.
en trejde tabel med Adress, postnr. og by
og en fjerde tabel med telefon nr.

Men hvad skal du være primær nøgle(r) og fremmednøgle(r)?
Avatar billede keysersoze Guru
10. april 2012 - 11:53 #5
Det giver absolut ingen mening at dele op på den måde - alle dele hører til én og samme entitet og du vinder ingenting normalformsmæssigt ved den opdeling, tværtimod.