Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 19:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ny computer, som ikke kan komme på trådløst netværk

Hejsa

Har idag købt en ny computer til min søn. en Medion Akoya MD09070. Efter endt installation Windows 7 med SP 1. forsøger jeg at komme på vores TDC homeboks. det skal siges, jeg har 3 andre forbundet trådløst, + en stationær, med Lan forbindelse. Jeg finder fint vores TDC homeboks, med fuldt signal. Men når jeg opretter forbindelse, og har tastet min kode ind, får jeg fejlen "der kunne ikke oprettes forbindelse til TDC-XXX". Jeg prøver at køre de forskellige fejlfindinger, dog uden hjælp. Jeg har forsøgt at genstarte min TDC boks, hvilket gav mig kortvarig forbindelse, med "begrænset" adgang. Jeg kan se når jeg går ind i min router, at den nye computer har fået tildelt IP Adresse på netværket.
Når jeg kigger i mit netværk og delingscenter, står den som "identificere" og adgangstype: ingen netværksadgang. og under forbindelse står min routers navn med fuld signal.

Nogen ideer???
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 19:47 #1
Medion MD98970 - rettelse
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. april 2012 - 20:02 #2
Har du prøvet med kabel ??
Er din homeboks evt. sat til kun at kunne give adgang til godkende mac adr. ??
Er det den rigtige kode ??
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 20:08 #3
Nej Jeg har ikke prøvet med kabel. Den skal connectes trådløst, får jeg det ikke til at virke, bliver den afleveret retur :I

Min Home boks er ikke sat til noget som helst. Min søn havde 6 gutter på besøg i weekenden, alle var på trådløst netværk, og det virkede fint.

Ja, det er den rigtige kode.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2012 - 20:24 #4
giv opgaven til din søn før du returnerer maskinen.
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 20:28 #5
Nej han har slet ikke styr på det. jeg betragter normalt mig selv som rimelig kyndig ud i IT. Men det her er bare underligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2012 - 20:35 #6
ipconfig /all
giver også, at den er på?
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 20:43 #7
Nej den er ikke på. Men den kommer kortvarig på engang imellem. Kan se på routeren at den har fået tildelt en ip. og jeg har også fået set den "samme" ip, en enkelt gang med IPCONFIG /ALL . Men når jeg kører den nu, er den ikke på.
08. april 2012 - 20:46 #8
... Hmmm... skud - prøv UDEN nogen som helst andre koplet på ? Evt. Restart TDC routeren først ?
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 20:48 #9
jeg opretter forbindelse til min router, der er begrænset adgang, kortvarigt, og så ryger jeg af.
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 20:50 #10
prøver jeg lige..
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. april 2012 - 20:56 #11
Jeg ville nu stadig lige prøve at se om den kommer på med kabel, bare for sjov.
Har du set indstillinger for det trådløse netkort ??
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 20:57 #12
jeg kommer på med begrænset adgang - og så skriver den netværket er ikke identificeret / ingen netværksadgang.
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 21:00 #13
nu finder den et problem : "trådløs netværksforbindelse" har ikke en gyldig IP-konfiguration...og den har også løst det, så nu er jeg på nettet.

hvem skal jeg takke?
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. april 2012 - 21:03 #14
mit bud ville vare enten Karise_larry eller Claes 57 da de har kommet med de bedste bud
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. april 2012 - 21:10 #15
Det sket ikke helt sjældent at, Routeren/Homeboxen ikke godtager din kode skrevet almendeligt som eks. HemmeligeKode
Der er det typisk nødvendigt at skrive Den hexadecimale kode, der står i din Homebox, det er typisk en af 4 nøgler
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. april 2012 - 21:12 #16
så lav et svar :P
08. april 2012 - 21:14 #17
Ping...

Deles med andre ...