Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 17:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skal ikke kunne slettes

hej jeg ved ikke om kategori rigtigt på det spørgsmål

vi her en hjemme server hvor der er set en netværks harddisk op og en er del og vi værd en mappe (:p)

som andre kan se :(((  (og det skal de ikke )

kan man lave en kode på  mappe  så den ser sådan ud ?

http://www.islandwebservices.co.uk/images/password.jpg

(kan man det??)

og andre skal ikke kunne slettes KUN server administrator

Håber i kan hjælpe
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
13. april 2012 - 20:55 #1
Hej Rasmus

Du har en hjemmeserver (med windows?)og en netværksharddisk? jeg vil tro at du har en hjemmeserver med indbygget harddisk som du så har delt?

måden du sikre at man skal skrive password for at tilgå den, er at du ændre i NTFS rettigheder eller share rettigheder

kort fortalt, share rettigheder er noget der kun gør sig gældende for dem der kommer ind via netværkskortet, så det påvirker ikke folk der er logget ind lokals på serveren.

NTFS rettigheder påvirker alle, både dem der kommer via netværket og lokals på maskinen

du skal logge ind på hjemmeserveren
navigere i stifinderen så du kan se mappen
højreklikke på den og vælge egenskaber
gå til fanen deling og tryk avanceret deling
tryk tilladelser
her skal du fjerne alle og sikre dig at kun de brugere der må tilgå mappen kan tilgå den

alternativt, så istedet for fanen delin, så går du til fanen sikkerhed. her sætter du så rettighederne for dem du vil have kan tilgå mappen

mvh
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2012 - 00:47 #2
hej Thomas  jeg vil ikke ha at  den som er op serveren ikke skal kunne slette filerne
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
15. april 2012 - 08:57 #3
det burde stadig ikke være et problem

du giver fuld adgang til filerne til den lokale bruger du bruger til at logge ind på serveren

du opretter en gruppe og giver den læse adgang til folderen og melder de brugere ind som kun skal have læseadgang

du opretter en gruppe og giver den læse/skrive adgang og melder de folk ind der skal have læse/skrive adgang.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2012 - 17:34 #4
hej  :-) se her når man vil ind på (P)disk så kan der komme http://cdn.trickyways.com/wp-content/uploads/2009/08/auto-login-windows-7-vista-xp-2.PNG

(kan man det :-)
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
25. april 2012 - 07:21 #5
jeg er ikke sikker på hvad du spørger om. spørger du om man kan sætte sin computer til automatisk at logge på når den starter op (istedet for at man skal angive user/pass)

ja det kan man godt
http://channel9.msdn.com/Blogs/coolstuff/Tip-Auto-Login-Your-Windows-7-User-Account
    Press the Windows key + R on your keyboard to launch the "Run" dialog box.
    Type in control userpasswords2
    Press Enter. The User Accounts window will display.
    Uncheck the option "Users must enter a user name and password to use this computer"
    Click "OK"
    You will then be prompted to enter the current password and confirm it.
    After doing so, you will no longer be prompted to enter your password upon login.

jeg bruger det selv til mit medie center, der gider jeg ikke logge ind hver gang. det er derfor sat til autologin og til at starte XMBC
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 23:47 #6
hej Thomas  jeg tror vi  misforstår hinanden

vi har en server  hvor vi har en  netdisk setup på serveren og den er delt på netværket så alle computerne  kan se den og kan  kommer på

så vil jeg gerne lave nogle mapper på disken og  de mapper vel jeg gerne kunne lave en mappe ud for den computer (så en computer fpr en mapper som denkan tilgå :-)