Avatar billede thomasmyg Nybegynder
06. april 2012 - 16:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Definer hvilken celle ud fra række

Hvordan kan jeg definere om jeg vil bruge celle C, D, E, F eller G på bestemte rækker?
Avatar billede supertekst Ekspert
06. april 2012 - 17:50 #1
i hvilken forbindelse?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
07. april 2012 - 11:13 #2
I den forbindelse at i nogle rækker er det fx. kolonne D jeg skal bruge og det tal der står deri skal vises i en anden celle.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. april 2012 - 13:18 #3
Er det i forbindelse med VBA - eller?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 17:27 #4
Måske følgende, hvis du har dine data i C1:G1 og du har kolonnenavnet (f. eks D) i A1:

=FORSKYDNING($C1;;SAMMENLIGN($A1;{"C"\"D"\"E"\"F"\"G"};0)-1)

Hans
Avatar billede iver_mo Nybegynder
09. april 2012 - 08:59 #5
Lad os sige at du i kolonne J skriver kolonnebogstavet du vil bruge, så kan du indsætte understående formel i hvilken som helst kolonne og få værdien fra den kolonne hvis bogstav du har angivet:

=INDIREKTE(SAMMENKÆDNING(J1;RÆKKE(J1)))

Jeg håber dog, at der en form for logik der styrer hvornår du skal bruge en given kolonne, da det ellers hurtigt kan blive træls og nemt at lave fejl at skulle styre hvilken kolonne der skal bruges i en given række.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. maj 2012 - 12:41 #6
Tror det er overkill at bruge VBA til at løse problemet, jeg "nøjes" med at skrive =SUM()