Avatar billede Kasper76000 Nybegynder
02. april 2012 - 19:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbning af port

Hej jeg vil gerne til at spille Asheron's Call igen så har installerede det og det virker ikke.

jeg skal havde åbnet nogle porte så jeg kan komme ind.

Har prøvede men det er kode på min router og den kan jeg jo ikke huske? Kan man genstarte den eller hvordan virker sådan noget?

Har en Linksys WRT54GH

Hilsen kasper
Avatar billede Blueeyez Mester
02. april 2012 - 19:38 #1
Du kan nulstille din router, men der er oftest en kode fra start, kan forestille mig koden er admin, men ved ikke.. (Varierer fra router til router, men eftersom jeg selv har en Linksys Cisco WRT610N så kunne jeg forestille mig det os er admin ved dig :)
Avatar billede Kasper76000 Nybegynder
02. april 2012 - 19:41 #2
Application Name
Port Range  to
Protocol  TCP UDP Both

Er det imellem der man skal skrive porten som skal åbnes? og mange tak for det hurtige svar :)
Avatar billede Kasper76000 Nybegynder
02. april 2012 - 19:49 #3
Eller Port Range Forwarding eller Port Range Triggering?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. april 2012 - 19:50 #4
#2 Har søgt lidt og du skal forwarde portene - 5000 - 5999

Hvis din routers setup -> http://npds.free.fr/docs/new/LinksysWRT54G.jpg

DU skal vælge both under Protocol :) (Ved ik om det vil virke, men virkede for en på et andet forum)
Avatar billede Kasper76000 Nybegynder
02. april 2012 - 19:51 #5
Og skal man skrive noget i to ip adress?

Undskylder jeg spørger så meget
Avatar billede Blueeyez Mester
02. april 2012 - 19:57 #6
#5 IPen på din pc :) en god ide er at sætte en statisk IP på din pc :)

Følgende burde du kunne gøre på forsiden af routeren (Basic setup) under DHCP kan du måske reservere IP til maskinen :)
Avatar billede Kasper76000 Nybegynder
02. april 2012 - 19:58 #7
Okay kan du ikke lige skrive et svar så du kan få points? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
02. april 2012 - 20:01 #8
#7 Her :)