Avatar billede a-carlo Nybegynder
01. april 2012 - 20:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med grafikkort Bærbar

Hej

Jeg har det problem at jeg har købt en ny bærbar og når jeg så går ind på :can you run it: siger den jeg Failer på alle spil stort set.
Den siger jeg har et  :  You Have: Mobile Intel(R) HD Graphics
og jeg har godt nok et •Radeon HD 6770M med 2 GB GDDR5 dedikeret videohukommelse    det står der ihvertfald der hvor jeg købte den
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/514220/HP-Pavilion-dv66130eo.html

Men inde på enhedshåndtering står der jeg har begge to så jeg er lidt forvirret og når jeg spiller spil som gta iv kan den slet ikke køre det den lagger helt vildt? skal man slå det andet grafikkort til eller sådan noget, nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. april 2012 - 20:57 #1
Jeg har ikke hørt om det før, men det kan da sagtens tænke at det "kraftige" grafikkort kun sidder på den eksterne port, fordi den interne skærm ikke er god nok.

Prøv at sætte en ekstern skærm til, og lav de samme test...
Avatar billede pstidsen Novice
01. april 2012 - 20:57 #2
Det er sikkert fordi du har to grafikkort. 6770M er et godt grafikkort som kan yde en masse når du spiller. Intel HD Graphics er et dårligt grafikkort, men det bruger meget mindre strøm end 6770M.

Du kan skifte mellem kortene manuelt i et af de forudinstallerede programmer. Det hedder nok noget med AMD eller ATI.
Avatar billede a-carlo Nybegynder
01. april 2012 - 21:03 #3
det hjælper ikke har lige prøvet nu:(
Avatar billede a-carlo Nybegynder
01. april 2012 - 21:06 #4
jeg har noget der hedder intel graphic and media control planel hvor man kan alt muligt i bare ikke skifte mellem de to grafikkort
Avatar billede a-carlo Nybegynder
01. april 2012 - 21:09 #5
der er noget der hedder strøm der inde hvor der står strømstyringsmodeller og der er tre punkter man kan vælge

maksimal levetid for batteri

balance

maksimal ydelse

og der står den på balance men kan det have noget med grafik kortet og gøre jeg tænker når den står på balance burde den da kunne se at den skal bruge det store grafik kort til gta iv?
Avatar billede pstidsen Novice
01. april 2012 - 21:11 #6
Jo det kan det sagtens! Skift over på maksimal ydeevne og test igen.
Avatar billede a-carlo Nybegynder
01. april 2012 - 21:12 #7
okay prøver lige
Avatar billede a-carlo Nybegynder
01. april 2012 - 21:16 #8
det virker desværre heller ikke:(
Avatar billede pstidsen Novice
01. april 2012 - 21:30 #9
Prøv:
1. Right-click the desktop and select Configure Switchable Graphics..
2. After selecting this option, a new icon appears on the task bar. Click this icon.
3. On the Switchable Graphics tab, click the High-performance GPU.
4. Click Change to allow the program to close all open applications before switching the graphics cards.
Avatar billede a-carlo Nybegynder
01. april 2012 - 21:44 #10
Hold k*** hvor var det bare simpelt et eller andet sted:)
men tusind tak for hjælpen lig et svar så du kan få dine point
Avatar billede pstidsen Novice
01. april 2012 - 22:14 #11
Får du her.

Takker for points! =)